مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بسیج سازندگی مازندران:

۲۴۰ واحد مسکونی برای محرومان در مازندران احداث شد

عصر ساختمان- رئیس بسیج سازندگی مازندران گفت: در سال گذشته در حوزه محرومیت زدایی ۲۴۰ واحد مسکن برای محرومان استان احداث شده است.

۲۴۰ واحد مسکونی برای محرومان در مازندران احداث شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، سرهنگ محمدرضا شریعتی  به مناسبت فرا رسیدن 17 اردیبهشت؛ سالروز تشکیل بسیج سازندگی در سال 79 با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت ماه سال 79، محورهای فعالیت این سازمان را برشمرد و افزود: محور نخست فعالیت‌های ما حوزه اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال وبالا بردن سطح تولید به ویژه در سطح روستایی ما است.

    شریعتی، ادامه داد: از سال 91 که مقام معظم رهبری به بحث اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند این موضوع هم در اولویت کاری ما قرار گرفت و از سال 91 تا 94 در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی حدود 12 هزار شغل ایجاد شد که بالغ بر 120 میلیارد تومان اعتبار این بخش بوده است.

    رئیس بسیج سازندگی استان مازندان، با اعلام اینکه در سال 95 هم در حوزه ایجاد اشتغال حدود 2 هزار و 584 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند، افزود: 3 هزار و 500 شغل با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان سهم اشتغال در سال گذشته بود.

    شریعتی محرومیت زدایی را محور دوم فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه کربلا برشمرد و افزود: در این بخش به زیرساخت‌های حوزه فرهنگ-آموزش، بهداشت و درمان، ایجاد اشتغال و مسائل عمرانی توجه جدی شده است.

    رئیس بسیج سازندگی استان مازندران، در ادامه خاطرنشان کرد: سال 95 اقدامات بسیج سازندگی محرومیت زدایی از برجستگی‌هایی برخوردار بود و گروه‌های جهادی کارهای محرومیت زدایی را در 4 عنوان فعالیت یاد شده انجام دادند.

    شریعتی، با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه محرومیت زدایی نزدیک به 240 واحد مسکن برای محرومین ساخته شد، گفت: محور سوم فعالیت‌های ما در حوزه توجه به زیرساخت‌ها، معطوف به جذب مشارکت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها درخصوص توجه به زیرساخت‌های مناطق کم برخوردار و محروم استان است.

    وی، افزود: به این منظور در سال جاری 85 پروژه در بخش‌های راه‌ها، ابنیه‌های تاریخی، ورزشی و ... تعریف کردیم که نزدیک به 100 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده از دستگاه‌های دولتی داریم که امسال کارهای اجرایی آن آغاز می‌شود.

    رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران، با یادآوری اینکه در سال جاری به موضوع جذب مشارکت‌های مردمی هم توجه داریم، ادامه داد: برای تحقق این هدف " انجمن خیریه محرومیت زداییی بسیج سازندگی" شکل گرفت و در سال 95 از محل مشارکت‌های مردمی 2 میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومین کمک شده است.

    وی، با اعلام اینکه امسال هم برای ساخت واحدهای مسکونی برای محرومین 400 واحد مسکن تعریف شده است، تصریح کرد: قرار است 300 واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد حضرت امام (ره) و 100 واحد دیگر از طریق سازمان بهزیستی ساخته شود.

    این مسئول، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت 300 واحد مسکونی کمیته امداد در هفته تأسیس بسیج سازندگی با حضور ریاست سازمان آغاز خواهد شد که با مشارکت کمیته امداد و مجمع خیرین ساخته می‌شود.

    شریعتی، با بیان اینکه در حوزه مجمع خیرین تا سقف 20 میلیارد تومان پروژه کوچک شناسایی شده است، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های گروه‌های جهادی، توجه به زیرساخت‌ها و جذب مشارکت‌های مردمی در محرومیت زدایی محورهای مهم فعالیت سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران است.

    وی از هدف گذاری برای ایجاد 7 هزار شغل در سال جاری خبر داد و افزود: بحث توانمند سازی آحاد مردم از برنامه‌هایی مهمی است که امسال در دستور کار است در عین حال بنا داریم تحقق این مهم از طریق آموزش و صورت گیرد تا افراد کمتر درگیر بدهکاری‌های بانکی شوند.

    رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران، خاطرنشان کرد: سال گذشته 700 گروه جهادی ما در بخش‌های مختلف در 4 محور اصلی فعالیت داشتند که 100 گروه جهادی توسط آستان قدس پشتیبانی شدند.

    شریعتی، ضمن تاکید بر توجه به موضوع اشتغال و تولید، گفت: برای شناسایی شرکت‌های پشتیبان تولید تفاهم نامه ای با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با هدف ایجاد و راه اندازی شرکت‌های تعاونی و خوشه‌های تولید برقرار شد.

    وی، در ادامه بر ضرورت وجود شرکت‌های پشتیبان برای مشاغل خرد و خانگی تاکید کرد و افزود: امروز با واردات محصولات کشاورزی که مشابهان در کشور و استان تولید می‌شود با شعار حمایت از تولید داخلی در تناقض است چون معتقدیم استان مازندران به تنهایی به دلیل شرایط خوب آب و خاک بیش از ظرفیت استان می‌تواند تولیدات داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو