مدیران خودروعصر اعتبار

نگاه واقعی طرح های نوین بازآفرینی شهری به مولفه های زندگی

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران و شهری ایران گفت:طرح های نوین بازآفرینی شهری ضمن برخورداری از یک نگاه شهری و سرزمینی به مولفه های واقعی زندگی ساکنان این مناطق در مقیاس و فرایندی حقیقی می پردازند.

نگاه واقعی طرح های نوین بازآفرینی شهری به مولفه های زندگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید ایزدی  با اشاره به اینکه تبیین نقش و سهم کنشگران به عنوان یک نهاد محوری  می تواند محور برنامه های عملیاتی بخش خصوصی باشد، گفت: نقش سازمان های مردم نهاد (سمن ها)، هیات های امناء، تسهیل گران و شورایاری ها و شورای معتمدان محلی (راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری در 15 شهر)  تقویت شده است.
    وی در ادامه افزود: زمینه  حضور بخش خصوصی با تبیین ساختار نهاد توسعه گر در محلات هدف به عنوان هماهنگ کننده کلیه مجریان، مدیریت ریسک سرمایه گذاری و ضمانت کیفیت و خدمات حرفه ای در محدوده های هدف فراهم شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:  ابزارهای مالی و قانونی به عنوان  پشتیبان برنامه های بازآفرینی شهری ( ابزار سازی) و نیز به منظور تدوین روش های مختلف تامین منابع اجرای طرح های بازآفرینی با تشکیل صندوق بازآفرینی شهری،  فر اهم شده است.

    مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه طرح باز آفرینی  در بافت‌های تاریخی و میانی در 244 شهر و در سکونتگاه‌های غیر رسمی در 91 شهر تهیه شده، افزود: همچنین طرح‌های ویژه در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و چابهار و دو مرکز تاریخی شیراز و دزفول بعنوان پایلوت برنامه های ویژه حفاظت، تدوین برنامه جامع مدیریت اقدام مشترک دستگاه‌ها در شهرهای استان سیستان و بلوچستان و همچنین شهر بندر عباس در استان هرمزگان تهیه شده است.

    ایزدی با اشاره به اینکه با آسیب شناسی بعمل آمده که حاکی از ناکارآمدی طرح های تهیه شده به شیوه های رایج است،  نظام طرح ریزی در این فرایند دچار تحولی عظیم گردیده، افزود: طرح های پروژه محور ، کمی ، کالبد مبنا ، غیر منعطف و بی توجه به خواست و نیاز مردم کنار گذاشته شده و علاوه بر محتوای جدید در یک نظام طرح ریزی نوین ، فرایند محور، تدوین و به اجرا گذاشته شده اند . 

    وی اظهار داشت: در این شیوه نامه جدید علاوه بر بازشناسی محدوده های ناکارآمد بر اساس دستورالعمل جامع جدید ، شناخت واقعی مسائل و مشکلات این مناطق (تقاضا محور) ، تعیین نقش و سهم این مناطق در سیاستهای توسعه شهر، تعیین اولویت ها ، ظرفیت سنجی ، توان سنجی و تبیین سیاستهای مواجهه با هرگونه از مناطق یادشده در مقیاسی شهر نگر به ارائه برنامه هائی عملیاتی متناسب با هر گونه در یک نظام برنامه ریزی پائین به بالا در مقیاس محله می پردازد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: طرح های نوین بازآفرینی شهری در این چارچوب ضمن برخورداری از یک نگاه شهری و سرزمینی به مولفه های واقعی زندگی ساکنان این مناطق در مقیاس و فرایندی حقیقی می پردازند.

    ایزدی افزود: . تهیه طرح تجدید نظر در برنامه نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ، طرح و برنامه حفاظت و باززنده سازی بافت تاریخی شیراز، طرح جامع بازآفرینی شهر رشت ، برنامه جامع اقدام مشترک در شهر بندر عباس و پنج شهر دارای اولویت استان سیستان و بلوچستان ( چابهار، کنارک ، ایرانشهر، زابل و زاهدان ) از اقدامات ویژه با رویکرد نوین است که در این دوره به انجام رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار