مدیران خودروعصر اعتبار

عظیمیان مطرح کرد؛

تولید روزانه ۷۲ مگاوات برق از ۲۰۰ تن زباله پلاستیکی

عصر ساختمان- معاون مرکز دفن و پردازش سازمان مدیریت پسماندگفت: روزانه ۷۲ مگاوات برق از ۲۰۰ تن زباله پلاستیکی تولید می شود.

تولید روزانه ۷۲ مگاوات برق از ۲۰۰ تن زباله پلاستیکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عظیمیان معاون مرکز دفن و پردازش سازمان مدیریت پسماند در جریان بازدید از آراد کوه(مرکز دفن زباله) با اشاره به اینکه برق تولیدی این نیروگاه از سال 94 وارد شبکه سراسری برق شده است، اظهار کرد: روزانه از 200تن زباله ریجکت(پلاستیک) در این نیروگاه 72 مگاوات برق تولید می‌شود که تاکنون22 هزار مگاوات برق تحویل شبکه شده است.

    وی با بیان اینکه هرکیلووات برق تولیدی با قیمت 520 تومان وارد شبکه سراسری می‌شود، بیان کرد: این رقم در سال96به‌منظور تشویق و جلب مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: با بهره برداری از نیروگاه زباله سوز علیرغم تولید برق، از دپوی 60هزار تن زباله ریجکتی جلوگیری شده و هزینه نگهداری این حجم زباله صرفه جویی می‌شود.

    معاون مرکز دفن و پردازش سازمان مدیریت پسماند از احداث نیروگاه هزار و 600 تنی زباله ریجکت، خبر داد و گفت: این نیروگاه در فاز بعدی نیروگاه زباله سوز آرادکوه در 30 ماه احداث و 6 ماه به صورت آزمایشی فعالیت خواهد کرد.

    وی با تاکید بر اینکه فاز دوم نیروگاه زباله سوز با همکاری مشاوران بین المللی اجرایی خواهد شد، گفت: با خرید تضمینی برق و بیمه سرمایه‌گذاران این صنعت رونق خواهد یافت.

    عظیمیان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید برق از گاز متان ساطع شده، از زباله ها نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: با عملی شدن این طرح، ظرفیت تولید روزانه 10مگاوات برق وجود دارد که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

    معاون مرکز دفن و پردازش سازمان مدیریت پسماند گفت:در حال حاضر90 نفر به صورت مستقیم ، 200نفر به صورت غیرمستقیم در نیروگاه زباله سوز مشغول به کار هستند.

    وی با اشاره به اینکه پیمانکاران تاکنون برق تولیدی این نیروگاه را 10میلیارد تومان به شبکه فروخته‌اند، تصریح کرد: کلید پست برق فشافویه در دست دولت است.


    وی با اشاره به اینکه ارتفاع دریاچه شیرآبه آرادکوه در گذشته به 5 متر می‌رسید، اظهار کرد: با اجرای دو طرح پایلوت تصفیه و طرح جهانی بازچرخانی، این دریاچه خشک شده و فضای 18 هکتاری آن به فضای سبز تولید خواهد شد.

    عظیمیان تاکید کرد: ظرفیت تصفیه روزانه 200 مترمکعب آب از شیرآبه وجود دارد که تا 400 مترمکعب افزایش یافته و برای جنگلکاری به مصرف  خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو