مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیرکار:

سرمایه گذاری در صنعت ساختمان به اندازه بخش نفت مهم است

عصر ساختمان- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در صنعت ساختمان از ساخت تا نگهداری را شامل می شود، سرمایه گذاری در این بخش را به اندازه بخش نفت حائز اهمیت دانست.

سرمایه گذاری در صنعت ساختمان به اندازه بخش نفت مهم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، «محمدامین سازگارنژاد» امروز (دوشنبه) در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: این تفاهمنامه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، گسترش روزافزون سامانه های نوین مدیریتی، تولید و اشتغال و توسعه آموزش های مهارت محور و فنی و حرفه ای منعقد می شود.
    وی همکاری متقابل طرفین در نیازسنجی، امکان سنجی، ارزیابی آموزشی، تدوین و بازنگری استانداردهای مهارتی، برگزاری دوره‏های آموزشی مهارتی موردنظر و صدور گواهینامه‏های مربوط را از اهداف این همکاری و امضای تفاهمنامه برشمرد.
    به گفته سازگار نژاد، فراهم کردن زمینه های لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص صنعت ساختمان با برنامه‏ریزی و اجرای دوره های آموزش عملی از دیگر اهداف این تفاهمنامه همکاری است.
    وی افزود: صنعت ساختمان به شکل زنجیره ای به هم مرتبط است و چنانچه مهارت در صنعت ساختمان از استاندارد برخوردار نباشد، می تواند مخاطرات بیشماری به دنبال داشته باشد.
    سازگارنژاد با بیان اینکه در صورت استاندارد نبودن آموزش، اقتصاد ملی تهدید می شود، افزود: در سال 1376 قانونی در مجلس تصویب شد که بر اساس آن، افرادی که می خواهند عهده دار خدمتی شوند، باید دارای صلاحیت حرفه ای باشند اما این مهم تحقق نیافت.
    وی اظهار امیدواری کرد در برنامه ششم توسعه پیوند میان آموزش و خدمات برای انتقال فناوری صورت گیرد.
    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این تفاهمنامه با توجه به ماده 4 - بند «ک» ماده 21 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ماده 5 آیین‏نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ماده 21 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و تبصره ماده 4 آیین نامه ارجاع کار به پیمانکاران تنظیم شده است.
    وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه همه کارگاه ها و کارکنان از محیط آموزشی برخوردار شوند، گفت: هم اکنون 30 تا 40 درصد مراجعه کنندگان برای کسب مهارت فارغ التحصیل دانشگاهی هستند.
    سازگارنژاد با بیان اینکه آموزش مهارت، سن و مدرک و کار نمی شناسد، افزود: این سازمان خود را ملزم به آموزش همه آحاد جامعه می داند.
    وی افزود: پیش تر تفاهمنامه ای با کمیساریای امور پناهندگان درخصوص آموزش افاغنه در ایران منعقد شد که بر اساس آن، آموزش های مهارت بر اساس نیاز از سوی سازمان آموزش فنی و خرفه ای ارایه داده می شود.
    در ادامه این مراسم، «فرج اله رجبی» رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: دانش آموختگان رشته های ساختمان بر اساس این تفاهمنامه می توانند آموزش های لازم را برای ارتقای مهارت دریافت کنند.
    وی امضای تفاهمنامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای را موجب هم افزایی دو سازمان دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور به سوی مهندسی حرفه ای گام برداریم.
    در پایان این مراسم، تفاهمنامه همکاری به امضای «محمد امین سازگار نژاد» معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و «فرج اله رجبی» رییس سازمان نظام مهندسی رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار