مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن:

صنایع مرتبط با بخش مسکن با ظرفیت پایینی کار می‌کنند

عصر ساختمان- رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه هنوز مسکن در رکود به سر می‌برد، گفت: تا زمانی که اقتصاد کلان در رکود باشد، بخش مسکن و صنایع تولیدی وابسته به این بخش نیز در رکود باقی می‌مانند.

صنایع مرتبط با بخش مسکن با ظرفیت پایینی کار می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، حسن محتشم در پاسخ به این سوال که طبق آمارهای ارائه شده معاملات مسکن در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 8 درصد کاهش داشته است، آیا بخش مسکن هنوز در رکود است، گفت: بخش مسکن هنوز در رکود به سر می‌برد و صنایع تولیدی وابسته به بخش مسکن به دلایل رکود حاکم بر این بخش نمی‌توانند رونق بگیرند.

    وی افزود: تا زمانی که اقتصاد کلان در رکود به سر ببرد و گردش مناسب نقدینگی در اقتصاد رخ ندهد، این شرایط حاکم بر بخش مسکن ادامه خواهد یافت.

    محتشم خاطرنشان کرد: اما آنچه که مشخص است، این است که دولت یازدهم با اجرای سیاست انقباضی در کنترل تورم موفق عمل کرده است، بنابراین اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم، باید بگوییم که در فصل تابستان بخش مسکن وارد دوره پیش رونق خواهد شد.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ادامه داد: دولت برای خروج از رکود و رونق اقتصاد کلان می‌تواند از بخش مسکن به خوبی بهره‌ ببرد و با ایجاد امکان و دادن اولویت به بخش مسکن اقتصاد کلان را رونق دهد.

    وی افزود: پس اگر بخش مسکن رونق پیدا کند صنایع تولیدی مرتبط با این بخش که فرصت شغلی بالایی نیز در جامعه ایجاد کرده است وارد رونق خواهد شد.

    به گفته وی، به هر حال صنایع تولیدی مرتبط با بخش مسکن در حال حاضر به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن با ظرفیت بسیار پایینی در حال فعالیت هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی