مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:

همایش سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری در مهدی‌شهر برگزار می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ۱۴ اردیبهشت‌ماه همایش سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری در محل تاریخی خیل خان مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

همایش سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری در مهدی‌شهر برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، حسین خواجه بیدختی اظهار داشت: این همایش باهدف معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای استان سمنان برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

    وی از ارائه 15 طرح در حوزه گردشگری استان سمنان در این همایش خبر داد و گفت: دو بنای تاریخی کاروانسراها و سه مکان گردشگری، دو منطقه نمونه گردشگری، دو مجموعه ورزشی، سه اکو موزه، یک اکو کمپ و دو مجموعه گردشگری سلامت در این استان از طرح‌هایی هستند که در همایش مذکور برای سرمایه‌گذاران معرفی و ارائه می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این طرح‌ها خاطرنشان کرد: 20 تفاهم‌نامه با بیش از پنج هزار میلیارد ریال حجم اعتبار برای سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پیشنهادشده است که در این همایش امضاء می‌شود.

    وی با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه‌های در توسعه بسیاری از ظرفیت‌های حوزه گردشگری و بوم گردی کمک می‌کند افزود: احداث و توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی، بسیاری از مجموعه‌های گردشگری، هتل‌آپارتمان‌ها و توسعه مناطق نمونه گردشگری از نتایج مطلوب این تفاهم‌نامه‌ها پیش‌بینی‌شده است.

    خواجه بیدختی با اشاره به اینکه بیش از هزار اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در استان سمنان یافت شده است یادآور شد: بیش از 700 اثر در لیست آثار ملی ثبت‌شده است و هرساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از آن‌ها بازدید می‌کنند.

    وی با تأکید بر ظرفیت مطلوب حوزه گردشگری استان سمنان در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری هدف‌گذاری کرده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان همچنین با اشاره به شعار سال جدید افزود: حمایت از صنایع‌دستی در استان سمنان نیز گامی مؤثر برای حمایت از تولید و رونق بخشی به درآمد تولیدکنندگان برداشته  که در این راستا راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی و نمایشگاه‌های مختلف در تمام نقاط استان را می‌توان از عملکردهای مطلوب این حوزه نام برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار