مدیران خودروعصر اعتبار

۲۷۵۰ واحد مسکونی فرسوده روستایی در بانه نوسازی شده است

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان بانه گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ واحد از بافت های فرسوده روستایی این شهرستان که شامل ۳۰ درصد بوده نوسازی و بهسازی شده است.

۲۷۵۰ واحد مسکونی فرسوده روستایی در بانه نوسازی شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، بختیار خدری افزود: تاکنون بیش از 30 درصد بافت های فرسوده روستاهای بانه نوسازی شده و همچنین تسهیلات برای نوسازی و بهسازی این بافت ها به صورت نامحدود در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
    وی اظهار کرد: برای هر متقاضی بازسازی واحد روستایی 200 میلیون ریال با پنج درصد سود پرداخت می شود که ضمانت آن می تواند به صورت زنجیره ای و یا سند زمین و مسکن باشد.
    خدری بابیان اینکه تسهیلات مسکن روستایی، واگذاری زمین و درخواست به استقبال مردم بستگی دارد و کمترین هزینه در سریعترین زمان انجام می شود، افزود: تسهیلات روستای بدون سقف تعیین می‎شود و سند روستایی هر روستا که تعداد آنها به میزان تعیین شده برسد، اقدام می شود.
    وی با اشاره به اینکه تاکنون هشت هزار جلد سند واحد های مسکن روستایی در این شهرستان صادر شده اضافه کرد: سند روستایی در راستای هویت دادن به مالکیت شخصی افراد، کاهش اختلافات بعدی، تثبیت مالکیت سند افراد است و سند واحدهای مسکن روستایی برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار صادر می شود.
    خدری افزود: بانه یکی از شهرستانهای برتر استان در بحث صدور سند مالکیت است و در کیفیت اجرا هم با توجه به امتیازبندی های جزء سه شهرستان برتر است.
    خدری با بیان اینکه تسهیلات مسکن روستایی، واگذاری زمین و درخواست به استقبال مردم بستگی دارد و کمترین هزینه در سریعترین زمان انجام می شود، گفت: تسهیلات روستای بدون سقف تعیین می‎شود در صورت درخواست به افراد واگذار می شود و سند روستایی هر روستا که تعداد آنها به میزان تعیین شده برسد، اقدام می شود.
    وی به خدمات حساب 100 امام راحل در بانه اشاره کرد و افزود: تاکنون سه مجتمع 64 واحدی ولایت، مجتمع 16 واحدی روستای شوی و 14 واحدی ترخان آباد در راستای تامین مسکن محرومین احداث شده است.
    رئیس بنیاد مسکن بانه اجرای طرح های هادی در روستاها را یکی از برنامه های این بنیاد خواند و گفت: در اجرای طرح های هادی اولویت بندی به لحاظ جمعیتی، درخواست روستاییان و فاصله روستا به شهر اهمیت دارد.
    خدری بابیان اینکه تاکنون 42 طرح هادی در شهرستان بانه اجرا شده تصریح کرد: اجرای طرح های هادی با مشارکت مردم انجام می شود و اجرای یک فاز که شامل اجرای شبکه فاضلاب، جدول گذاری ، آسفالت، پیاده رو سازی، سنگ فرش معابر، نصب المان ها و پارک های محله ای توسط بنیاد مسکن اجرا می شود.
    خدری اظهاری کرد: نقشه طرح هادی برای روستاهای 120 خانوار تهیه شده و طرح بازنگری روستاهای که شرایط مهاجرپذیری دارند، در حال انجام است.
    بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو