مدیران خودروعصر اعتبار

امیر آبادی:

بحران دریاچه نمک قم مساله‌ای ملی و فرااستانی است

عصر ساختمان- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران دریاچه نمک مسأله‌ای ملی و فرا استانی است و باید با نگاهی ملی دنبال شود.

بحران دریاچه نمک قم مساله‌ای ملی و فرااستانی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل ازایسنا، «احمد امیرآبادی فراهانی» پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در حوضه مرکزی ایران که در دانشگاه قم برگزار شد عنوان کرد: بحران دریاچه نمک مساله ای ملی و فرا استانی است و باید با نگاهی ملی دنبال شود و برای آن چاره اندیشی کنیم.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود:مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه باید برای بحران دریاچه نمک قم راهکاری بیندیشند که در این زمینه تخصیص حق آبه های زیست محیطی می تواند بحران را رفع نمایند.

    وی اظهار کرد: تصمیم‌گیران و مسئولان در تهران باید تهدید دریاچه نمک را جدی بگیرند و بدانند که این بحران بر مرکز کشور اثر گذار است و اگر بحران جدی‌تر شود.

    امیر آبادی تصریح کرد: لوایح لازم در رابطه با بحران دریاچه نمک برای صندوق توسعه ملی به تصویب رسیده است و قوه مقننه تاکنون در این ارتباط به درخواست‌های قوه مجریه بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دریاچه نمک در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد و از سوی دیگر با توجه به اهمیت این موضوع برگزاری همایش با موضوع انتخابات و تبلیغات شخصیت های سیاسی همراه شده است.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جهت حل بحران نامه‌های زیادی به مسئولان ملی نوشته شده اما هنوز تمهیداتی در این راستا در سطح ملی اندیشیده نشده است.

    وی گفت: بحران دریاچه نمک همانند بحران دریاچه ارومیه و دارای اهمیت است و بخش قابل توجهی از کشور را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.

    امیر آبادی خاطرنشان کرد:همه باید در جهت رفع این بحران تلاش کنند در این زمینه نیاز به عزمی جدی و ملی داریم تا بتوان تهدیدات این دریاچه را از میان برد.

    وی ادامه داد: در این خصوص مجلس شورای اسلامی تلاش‌هایی را در پی گرفته است که امیدواریم با همت مسئولان اجرایی بتوانیم راهبردی در جهت تخصیص اعتبارات و رفع این معضل ارائه دهیم.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحران دریاچه نمک 30 درصد از جمعیت کشور را تحت شعاع خود قرار می دهد و مشکلاتی جدی برای استان های همجوار ایجاد می نماید.

    وی یادآور شد: باید کوشید با اهتمام ویژه رسانه‌ها، خروجی این همایش علمی به حاشیه نرود و مسئولان را برای حل معضل دریاچه نمک قم به چاره‌اندیشی وادارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار