مدیران خودروعصر اعتبار

با حمایت بنیاد مستضعفان انجام می‌شود

احداث دهکده ساحلی اسلامی با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در سواحل خزر

عصر ساختمان- مقام مسئول بنیاد مستضعفان گفت: دهکده ساحلی اسلامی بانوان و آقایان‌ در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع در کنار ساحل خزر در دو طبقه با ظرفیت پذیرایی ۱۰ هزار نفر در روز احداث می‌شود.

احداث دهکده ساحلی اسلامی با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در سواحل خزر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس،سید محمد جواد موسوی‌، مدیر‌عامل شهرک توریستی نمک‌آبرود، به عنوان زیرمجموعه بنیاد مستضعفان‌ بیان کرد: ضمن اخذ مشاوره از صاحبنظران مذهبی و کارشناسان و نخبگان صنعت گردشگری به دنبال الگو‌سازی برای گردشگری حلال در همه عرصه‌های خدمات گردشگری در نمک آبرود و به ویژه باشگاه ساحلی اسلامی نمک آبرود هستیم‌.

    وی با اشاره به سابقه 23 ساله فعالیت‌های موفق شرکت عمران و مسکن شمال از سال 73 تا‌کنون، به رضایتمندی مخاطبان از خدمات شهرک توریستی نمک آبرود طی مدت مذکور به عنوان یک برند بین المللی اشاره کرد.

    وی گفت: ایجاد و تثبیت نام تجاری «شهرک توریستی تفریحی نمک آبرود» حاصل تلاش جمعی‌ از بدو تأسیس تا‌کنون است.

    موسوی ‌لازمه تقویت و تثبیت جایگاه برند تجاری شهرک توریستی نمک‌آبرود در حوزه گردشگری را‌ نو‌آوری‌، پژوهش‌های بهینه کاوی (‌بنچ مارک) ضمن بومی‌سازی‌ و الگو‌سازی خدمات گردشگری حلال با رعایت کرامت انسانی دانست.

    وی اضافه ‌کرد: به منظور استمرار موفقیت‌های شرکت و پس از مشاور با مدیران و مسئولان محلی به ویژه ائمه محترم جمعه منطقه، برای اولین بار در کشور پروژه عمرانی ‌دهکده ساحلی اسلامی بانوان و آقایان‌ در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع در کنار ساحل دریای خزر در دو طبقه با ظرفیت پذیرایی 10هزار نفر در روز احداث می‌شود.

    ‌موسوی در تشریح اهداف این طرح کلان‌ گفت: در حال حاضر گردشگری حلال بیشتر در حوزه خدمات غذایی در دنیا مطرح شده و کشور‌های مالزی و تا حدی ترکیه به دنبال معرفی گردشگری حلال با تمرکز بیشتر در این بخش از صنعت گردشگری بوده‌اند در حالی که صاحبنظران معتقد هستند با توجه به اهمیت سلامت و نشاط در دین‌ اسلام، گردشگری حلال می‌تواند به همه بخش‌های صنعت گردشگری از جمله تغذیه‌، اقامت ، تفریح‌، فرهنگ و غیره تسری یابد‌.

    وی تأکید کرد‌: در همین حوزه پس از اخذ نظرات اولیه صاحبنظران طراحی اولین «مجتمع ساحلی اسلامی بانوان و آقایان» با حمایت مدیران ارشد بنیاد مستضعفان به ویژه رئیس بنیاد مستضعفان در دستور کار شرکت عمران و مسکن شمال قرار گرفت تا با کسب تجارب ارزنده و همدلی همه صاحبنظران مقدمه‌ای باشد برای الگو سازی در همه حوزه‌های فعالیت صنعت گردشگری حلال‌.

    مدیر‌عامل شهرک نمک‌آبرود اضافه کرد‌: آغاز هر طرح ملی با واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی همراه است و ممکن است با مقاومت‌های خاصی مواجه شود ولی همدلی همه کارکنان از یک سو و حمایت مسئولان به ویژه صاحبنظران و متخصصان فن، ضامن موفقیت ایجاد الگویی مناسب گردشگری حلال در کشور ‌و حتی سایر کشور های اسلامی خواهد بود و در این عرصه‌ تلاش خود را برای موفقیت طرح به کار خواهیم بست.

    موسوی ضمن دعوت از همه کارشناسان و منتقدان از جمله کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری‌، هنرمندان و متخصصان معماری و کارشناسان مذهبی برای نقد و بررسی این طرح جهت الگو‌سازی ملی، گفت‌: از هر گونه پیشنهاد مبتنی بر تجارب و مبنای علمی و مذهبی در این حوزه استقبال می کنیم تا اولین باشگاه ساحلی اسلامی بانوان و آقایان کشور را به عنوان نمونه گردشگری حلال کشور با همه الزامات بهینه را به بهترین وجه احداث کنیم‌.

    وی ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح‌ بهترین الگویی قابل تسری برای گردشگری اسلامی در کشور شود و تجارب به‌دست آمده مقدمه‌ای برای سایر طرح‌های قابل اجرا در کشور محسوب شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو