مدیران خودروعصر اعتبار

بهای مسکن فروردین ماه در پایتخت ۴.۳ درصد کاهش یافت

عصر ساختمان- متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در فروردین‌ماه امسال در بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران، ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بود که نسبت به اسفند ۹۵ کاهش ۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بهای مسکن فروردین ماه در پایتخت ۴.۳ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران, امروز (پنجشنبه) گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال 1396را منتشر ساخت
    و براساس این گزارش، یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده در فروردین 96 نسبت به ماه مشابه پارسال 3.6 درصد رشد را ثبت کرد.
    شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه امسال به به پنج هزار و 384 دستگاه رسید که نسبت به ماه مشابه پارسال 8.5 درصد کاهش داشت .
    واحدهای تا پنج سال ساخت بیشترین سهم از واحدهای معامله شده را به میزان 45.7 درصد از آن خود کردند.
    بیشترین قراردادهای مبایعه نامه به منطقه پنج تهران با سهم 16.5 درصدی از کل معاملات مربوط شد. مناطق چهار و 2 در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.
    بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه پارسال به منطقه 22 (با 7 / 15 درصد) و بیشترین کاهش متوسط قیمت به منطقه یک (با 13.8 درصد) تعلق گرفت.
    بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در میان مناطق 22 گانه شهر تهران رقم 81 میلیون و 200 هزار ریال به منطقه سه و کمترین آن با 19 میلیون و 700 هزار ریال به منطقه 18 تعلق داشت.
    این ارقام در مقایسه با ماه مشابه پارسال به ترتیب 8.3 درصد افزایش و 3.2 درصد کاهش را نشان می دهد.
    بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای 60 تا 70 مترمربع (معادل 2 / 15 درصد) اختصاص یافت.

    تحولات اجاره بهای مسکن
    بانک مرکزی اعلام کرد، فروردین ماه امسال شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه پارسال به ترتیب 11.1 و 9.2 درصد رشد کرد.
    ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که به طور عموم یک ساله تنظیم می شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، سبب تغییر متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.
    سهم هزینه مسکن (اجاره بهای مسکن اعم از شخصی و غیرشخصی) در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی (براساس سال پایه 1390=100) 28.4 درصد است.
    این گزارش که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، هر ماه توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.
     ششم فروردین ماه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نرخ تورم در 12 ماه منتهی به فروردین 96 را نسبت به 12 ماه منتهی به فروردین 95 به میزان 9.5 درصد اعلام کرد.
    بر این اساس، تورم فروردین ماه در بخش مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها نسبت به ماه پیش از آن 0.3 درصد افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو