مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۵ تا ۷ درصدی رونق بازار مسکن در سال جاری

عصر ساختمان- رئیس اسبق اتحادیه کشوری مشاوران املاک از افزایش حدود ۵ تا ۷ درصدی رونق بازار مسکن نسبت به سال گذشته در دوره مشابه خبر داد.

افزایش ۵ تا ۷ درصدی رونق بازار مسکن در سال جاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، رئیس اسبق اتحادیه کشوری مشاوران املاک از افزایش حدود 5 تا 7 درصدی رونق بازار مسکن نسبت به سال گذشته در دوره مشابه خبر داد.

    مصطفی قلی‌خسروی   با اشاره به اینکه ثبات سیاسی ثبات اقتصادی را نیز در بر خواهد گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل انتخابات شوراها و ریاست جمهوری توازن ثبات اقتصادی به هم خورده است.

    وی ادامه داد: امید است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را نیز سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند، اتفاقات خوبی در این سال رقم بخورد.

    رئیس اسبق اتحادیه کشوری مشاوران املاک وضعیت فعلی بازار مسکن را گیج‌کننده تلقی کرد و افزود: در شرایط کنونی به دلیل آشفتگی‌های موجود نمی‌توان چیزی را معیار قرارداد یا روی آن حساب باز کرد.

    قلی خسروی با بیان اینکه ساختار فعلی بانک‌ها ساختار نامناسبی بوده و نیازمند اصلاح است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساختار وام دادن مشکل دارد و باید سودها خودشان را نشان دهند و تسهیلاتی که به منظور رونق اقتصادی در نظر گرفته شده بودند، هر چه سریع‌تر اعطا شوند.

    وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که بازار مسکن امسال از رکود خارج شود و احتمال دارد پس از انتخابات شکوفایی چشم‌گیری در این زمینه رخ دهد زیرا ما به سخنان مقام معظم رهبری ایمان داریم و قطعا این شکوفایی اتفاق خواهد افتاد.

    رئیس اسبق اتحادیه کشوری مشاوران املاک در خصوص اینکه آیا همچنان بازار مسکن در رکود به سر می‌برد، عنوان کرد: در حال حاضر این بازار با رونق اندکی روبه‌رو شده است زیرا عده‌ای معتقدند قیمت ملک از شاخص تورم عبور خواهد کرد و به همین دلیل این بازار رونق گرفته است اما ما به دنبال آن هستیم که پس از انتخابات شکوفایی اقتصادی به معنای واقعی مشاهده شود.

    قلی خسروی عنوان کرد: هم اکنون نسبت به سال گذشته در دوره مشابه رونق بازار مسکن حدود پنج تا هفت درصد افزایش داشته و تعداد معاملات بیشتر شده است. پیش‌بینی می‌شود بعد از انتخابات بازار مسکن با رونق بیشتری روبه‌رو شود.

    وی اصلاح قانون بانکداری، تسهیلات وام و قانون وام از جمله اقدامات ضروری برای رونق بخشیدن به بازار مسکن تلقی و اضافه کرد: در حال حاضر ساختار بانک و وام باید تغییر کند و انجام چنین اقداماتی از جمله مواردی هستند که موجب رونق بخشیدن به بازار مسکن خواهند شد.

    رئیس اسبق اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت: بانک‌ها نباید به صرف اینکه شخصی اقساط خود را پرداخت نکرد به تعیین جریمه و دیرکرد اکتفا کنند برای بهبود وضعیت کنونی لازم است بانک‌ها به محض اینکه فردی دو تا از اقساط را پرداخت نکرد وثیقه را به حراج بگذارد و پول برای تسهیلات بعدی آماده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی