مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد؛

کاهش نرخ اجاره‌بها با افزایش عرضه مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار اجاره بها، گفت: افزایش ساخت و ساز می تواند تعادل عرضه و تقاضا را بیشتر کرده و به کاهش نرخ اجاره بها بی انجامد.

کاهش نرخ اجاره‌بها با افزایش عرضه مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل ازخانه ملت, محمدرضا ملکشاهی راد، با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار اجاره بها، گفت: هر ساله در بهار و تابستان افزایش نرخ اجاره بها ، بازار را شوکه می کند.

    ، نماینده مردم خرم آباد و چگینی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه مسکن تحت نظارت دولت و مجلس نیست، افزود: با توجه به اینکه حمایتی از بخش مسکن نمی شود ، نمی توان انتظار همراهی سرمایه گذار با سیاست های حاکم در این بخش را داشت.

    سرمایه گذاری در بخش مسکن کاهش رکود را در پی دارد

    وی با تاکید بر اینکه باید سرمایه گذاری در بخش مسکن و افزایش ساخت و ساز آن برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: در صورتی که معافیت های مختلف برای سرمایه گذار در بخش مسکن اعمال شود می توان به آینده این بازار امیدوار بود ، در غیر این صورت سرمایه گذار ترجیح می دهد در بانک سرمایه خود را سپرده کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با مستقیم خواندن ارتباط افزایش ساخت و ساز و کاهش نرخ اجاره بها در کشور، گفت: اگر ساخت و ساز در کشور افزایش یابد ، کاهش عرضه جبران شده و به این ترتیب اجاره نشینی نیز تا حد امکان کمتر خواهد شد.

    ملکشاهی راد ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که داشتن خانه خالی از سکنه برای صاحبان مسکن صرفه اقتصادی نداشته باشد تا آن ها نسبت به اجاره دادن آن اقدام کنند که در این صورت تقاضا بیشتر شده و می توان به کاهش قیمت ها در بازار اجاره بها امیدوار بود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با تعیین چارچوبی نرخ اجاره بها را مشخص و با رصد و نظارت دقیق بر نحوه اعمال قیمت ها از حباب قیمتی در بازار اجاره بها بکاهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی