مدیران خودروعصر اعتبار

۴۰۰هزار کارگر ساختمانی در دولت یازدهم بیمه شدند

عصر ساختمان- نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از بیمه ۴۰۰هزار کارگر ساختمانی در دولت یازدهم خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به رکود بخش مسکن و عدم رونق ساخت و ساز، این قشر آسیب پذیر مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

۴۰۰هزار کارگر ساختمانی در دولت یازدهم بیمه شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از  ایسنا، ‌هادی ساداتی اظهار کرد: آن چیزی که به عنوان آمار موثق داریم 850 هزار کارگر ساختمانی طی دولتهای دهم و یازدهم است که طبق مدارک و آمار تامین اجتماعی تا پایان سال 1394 بیمه شده‌اند.

    وی افزود: از این تعداد در مراحل مختلف نزدیک به 150 هزار نفر به دلیل نداشتن شغل کارگری از طریق بازرسی‌ها از چرخه بیمه حذف شدند و تعداد کارگران ساختمانی به حدود 700 هزار نفر رسید.

    ساداتی متذکر شد: در سال 1393 سهمیه‌ای داده نشد اما در سال 1394 تعداد 300 هزار نفر به چرخه کار اضافه و بیمه شدند.

    نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ادامه داد: در پایان اسفند ماه سال 1395 نیز 100 هزار سهمیه به کارگران ساختمانی تعلق گرفت که هم اکنون کار آن در استانها در حال انجام است و با احتساب 700 کارگر ساختمانی بیمه شده از قبل جمعا 800 هزار نفر در این مدت بیمه‌ شده‌اند که سهم دولت یازدهم 400 هزار کارگر ساختمانی بیمه شده بوده است.

    به گفته ساداتی، در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد که از این تعداد 700 هزار نفر بیمه شده‌اند و در صورتی که 100 هزار سهمیه اختصاص یافته در اسفند سال گذشته نیز به طور کامل اجرایی و به تعداد بیمه شدگان افزوده شود جمعا 800 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

    این مقام مسئول کارگری درباره وعده وزیر کار برای بیمه 200 هزار کارگر ساختمانی در سال جدید نیز گفت: هر سال چنین وعده‌هایی داده می‌شود اما امیدواریم و انتظار داریم که همچون سالهای گذشته در حد وعده و وعید باقی نماند و به معنای واقعی عملیاتی شود.

    وی با اشاره به رکود حاکم در بخش ساختمان گفت: متاسفانه به دلیل همین رکود، ساخت و ساز کم شده، بخش مسکن رونق خود را از دست داده است و کارگران ساختمانی بسیاری بیکار شده‌اند که دولت باید به این قشر آسیب پذیر توجه بیشتری داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی