مدیران خودروعصر اعتبار

بافت‌های فرسوده کماکان در فقدان سیاست گذاری

عصر ساختمان- ایزدی گفت: عدم همسوئی سیاست‌ها و اقدامات دستگاه‌ها، فقدان سیاست گذاری یکپارچه و روشن در مواجهه با مسائل بافت‌های ناکارآمد شهری و عدم همکاری‌های میان بخشی به‌عنوان سه آسیب اصلی در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده به شمار می‌روند.

بافت‌های فرسوده کماکان در فقدان سیاست گذاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید ایزدی معاون وزیر راه وشهرسازی  با اشاره به اینکه در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در سراسر نقاط کشور، وزارت راه و شهرسازی با ارزیابی و آسیب شناسی سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات بعمل آمده در حوزه بهسازی و نوسازی سیاست جدیدی را در قالب یک دستورکار شهری نوین با عنوان بازآفرینی شهری ارائه نموده است، گفت: در این سیاست، ارتقای شاخص‌های زیست پذیری و کیفیت زندگی شهری با رویکردی همه جانبه، مشارکتی، فرآیند مبنا، راهبردی، شهرنگر و اجتماع محور مورد توجه قرار گرفته است.

    وی افزود: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به‌عنوان نهاد متولی تبیین، توسعه و اجرای این سیاست در طول سه سال گذشته گام کلیدی را در این راستا انجام داده است.

    معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: تبیین چارچوب نظری، تدوین اصول، مبانی، سیاست‌ها و راهبردهای بازآفرینی شهری در قالب سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری یکی از گامهای مؤثر در این راستا به شمار می‌رود.

    ایزدی تصریح کرد: عدم همسوئی سیاست‌ها و اقدامات دستگاه‌ها، فقدان سیاست گذاری یکپارچه و روشن در مواجهه با مسائل بافت‌های ناکارآمد شهری و عدم همکاری‌های میان بخشی به‌عنوان سه آسیب اصلی زمینه ساز تدوین سند ملی بازآفرینی شهری گردید.

    مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: این سند که با هدف ایجاد وحدت رویه بین کلیه کنشگرانِ دخیل در سطح ملی تنظیم شده است با طرح صحیح مسئله، چشم انداز، اهداف کلان، اصول هادی، سیاست‌ها و راهبردهای مواجهه با این مسئله و ساختار اجرایی آن را تشریح و تعیین نموده که توسط گروهی از متخصصان ممتاز کشور و با تجربه تهیه گردیده است.

    معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص برخی از اهداف این طرح گفت: اتخاذ رویکردی جامع و همه جانبه به ویژه از ابعاد فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و...توجه به ایجاد شبکه همکاری مشترک بین کلیه کنشگران دخیل با تعیین سهم و نقش آن‌ها و ایجاد بستری برای اقدام جامع مشترک در چارچوب یک نظام هماهنگ در سیاست گذاری توسعه شهری از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود.

    وی اظهار داشت: تعیین نقش محوری مردم با تأکید بر تنظیم برنامه‌ها و طرح‌ها بر اساس خواست و نیاز واقعی اجتماعات محلی، تعیین سهم و نقش دولت، شهرداری و بخش خصوصی و همچنین حلقه‌های نهادی مفقود فی مابین از  دیگر اهداف نوسازی بافت‌های فرسوده به شمار می‌رود.

    ایزدی یادآور شد: گونه شناسی صحیح عرصه‌های ناکارآمد و تبیین سیاستهای مواجهه متناسب با هرگونه، توجه به برنامه‌های پیش‌نگری و پیش‌گیری همزمان با برنامه‌های درمان، جلب مشارکت ساکنان با اتخاذ برنامه‌های ارتقای توانمندی‌های آنان برای پذیرش این نقش از دیگر برنامه‌ها در سند ملی و راهبردی برای بهبود نوسازی بافت‌های فرسوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو