مدیران خودروعصر اعتبار

سلیمی خبر داد:

تا پایان سال تمام شهرستان‌های کشور به سیستم واکنش سریع مجهز می‌شوند

عصر ساختمان- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در راستای واکنش سریع به حوادث و بلایای طبیعی و کاهش تلفات تمامی شهرستان‌های کشور به سیستم سریع مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی مجهز می‌شوند.

تا پایان سال تمام شهرستان‌های کشور به سیستم واکنش سریع مجهز می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور در نشست خبری سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: این نشست به منظور ظرفیت‌سازی و آمادگی در برابر بحران‌ها، حوادث و بلایای طبیعی برگزار شده و سعی می‌شود در این نشست فعالیت‌های این نهاد تشریح و در آینده برای مقابله با بلایای طبیعی احتمالی آماده و محیا شویم.

    وی در ادامه افزود: سازمان امداد و نجات اکنون متولی امور امداد و نجات در کشور محسوب می‌شود و نسبت به تمامی کشورها از لحاظ حاکمیتی که در دوره‌های امداد و نجات دارند در رده‌ بالاتری قرار گرفته است و رویکرد  پروژه امداد و نجات تاب‌آوری جامعه در مواجهه با بحران و پاسخگویی به حوادث است.

    سلیمی در ادامه افزود: نیازمند تقویت سیستم واکنش سریع هستیم که این سیستم در تهران و همه مراکز استان‌ها با نیرویی بالغ بر 44 هزار نفر راه‌اندازی شده و تا پایان سال در نظر داریم در همه شهرستان‌ها و شعبات آن تیم‌های واکنش سریع با حضور 10 نفر در هر شهرستان راه‌اندازی شود.

    رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: تاکنون 60 هزار داوطلب در تیم‌های عملیاتی سازماندهی شده‌اند و دوره‌های مفیدی برای آنان تدارک دیده شده تا بتوانیم از قابلیت‌های آن‌ها در مواجهه با خطرات احتمالی ویرانگر استفاده کنیم.

    وی با تصریح فعالیت‌های بشر دوستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: فعالیت‌های سازمان امداد و نجات در راستای اصل بشردوستانه که یکی از اهداف جمعیت هلال احمر است برگزار می‌شود که در این راستا 501 پایگاه بین شهری و 450 پایگاه بین جاده‌ای، 57 پایگاه کوهستانی و 20 پایگاه ساحلی داریم و البته این امیدواری وجود دارد که در آینده این پایگاه‌ها جهت برخورد با سوانح و حوادث افزایش یابد.

    سلیمی ادامه داد: بدون شک پس از ارگان‌های نظامی بزرگترین مکان ارتباطی که در اختیار سازمان امداد و نجات است که 31 مرکز هدایت ارتباط با مرکز هلال احمر در ارتباط خواهند بود که در جهت پاسخگویی سریع به حوادث راه اندازی شده است.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: 35 هزار متر مربع انبار در اختیار جمعیت است که اقلام زیستی، بهداشتی و خوراکی به عنوان دپو نگهداری می‌شود تا در صورت وقوع حادثه به حادثه‌دیدگان خدمات‌رسانی شود.

    وی در پایان یادآور شد: امیدواریم در راستای خدمات رسانی به همنوعان و پاسخگویی و واکنش سریع به حوادث این نهاد آمادگی خود را بیش‌تر از پیش افزون‌تر سازد تا تلفات ناشی از حوادث احتمالی به حداقل خود برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو