مدیران خودروعصر اعتبار

ارائه گزارش ۳۵۲ صفحه‌ای شورای شهر تهران درباره پلاسکو

عصر ساختمان- سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص جزییات گزارش کمیته فنی و حقوقی شورای شهر در پی حادثه پلاسکو توضیحاتی را ارائه کرد.

ارائه گزارش ۳۵۲ صفحه‌ای شورای شهر تهران درباره پلاسکو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رضا تقی‌پور ظهر امروز پس از اتمام جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران که به بررسی حادثه پلاسکو و کمیته فنی شورا اختصاص داشت، در نشست خبری با بیان اینکه کمیته فنی و حقوقی شورای شهر پس از وقوع حادثه و در پی یک جلسه اضطراری آغاز به کار کرد، گفت: حالا بعد از گذشت چند ماه این کمیته گزارش 352 صفحه‌ای خود را درخصوص بررسی ابعاد مختلف حادثه ارائه کرد.

    وی با بیان اینکه براساس این مصوبه مقرر شد که کمیته‌های درگیر، طرح‌ها و پیشنهادات خود را ظرف دو هفته آتی ارائه کنند تا بتوانیم تصمیمات موثری برای بهبود وضعیت شهر بگیریم گفت: همچنین آتش‌نشانی باید ملزم شود تا ناایمن بودن ساختمان را پس از رویت حتما به دادستانی اطلاع و مکاتبه رسمی کند که برهمین اساس آتش‌نشانی یا باید تقاضای پلمب یا رفع مشکل را داشته باشد و نباید تنها به یک ارائه گزارش ساده اکتفا کند. همچنین مقرر شد شورا و شهرداری با تعامل یکدیگر با دولت، درخصوص بحث 22 مقررات ملی ساختمان مکاتبه کنند تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

    سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در ادامه در پاسخ به برخی اقدامات مبنی بر نداشتن بی‌سیم توسط آتش‌نشانان گفت: بی‌سیم آتش‌نشانان آنالوگ بوده است و عمق نفوذ و پوشش محدود دارد و چند سالی است که شهرداری مصوبات لازم درخصوص تغییر بی‌سیم‌های آنالوگ به دیجیتال را اخذ کرده اما فرکانس‌های بالاتر از طریق وزارتخانه مربوطه به دلیل محدودیت‌ها متوقف شده است که امیدواریم این مشکل نیز مرتفع شود.

    تقی‌پور در ادامه با بیان اینکه برابر گزارش مکتوب در ساعت 10:30 روز حادثه پلاسکو دستور تخلیه 50 درصد آتش‌نشانان صادر شده است اما به دلیل اینکه 2 تا 3 نفر از آتش‌نشانان به دلیل فروریزش قسمتی از دیواره شمال غرب ساختمان پلاسکو محبوس شده بودند، مابقی آتش‌نشانان نیز سعی در کمک به این افراد داشتند و این در حالی است که تعدادی از آتش‌نشانان در حال تخلیه ساکنان و کسبه بودند و برهمین اساس شاهد بروز این عمق فاجعه بوده‌ایم.

    سخنگوی شورای شهر تهران در پایان با بیان اینکه ما مسوول قضایی نیستیم و تنها به بررسی حادثه در ابعاد مختلف پرداختیم، گفت: مرجعی که قضاوت حادثه پلاسکو را برعهده دارد می‌تواند از این گزارش فنی و تخصصی بهره‌مند شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو