مدیران خودروعصر اعتبار

خرید ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر در سال جدید توسط کمیته امداد

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اعلام آنکه کمیته امداد متقاضی خرید مسکن‌های مهر فاقد متقاضی است گفت: در حال حاضر ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر شرایط واگذاری به مجموعه کمیته امداد را دارند، لذا به وزارت مسکن اعلام کرده‌ایم می‌توانیم این واحدها را خریداری کنیم.

خرید ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر در سال جدید توسط کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ابراهیم بازیان در نشست خبری خود که امروز در محل ساختمان مرکزی کمیته امداد برگزار شد، از تامین مسکن 100 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و گفت: رویکرد کمیته امداد از خرید مسکن به اسکان تغییر کرده، به همین دلیل ودیعه قرض‌الحسنه معوض را به ارزش ١٥ میلیون تومان در روستاها و 20 میلیون تومان در محیط های شهری به نیازمندان ارائه خواهیم کرد.

    وی در ادامه با بیان آنکه در حوزه تامین مسکن نگاه برنامه محور مبتنی بر سیاست‌هایی که در هیات امنا پیگیری می‌شود را دنبال می‌کنیم افزود: در سال 95 موظف شدیم برنامه جامع تامین مسکن را تهیه کنیم که این برنامه به زودی ابلاغ خواهد شد.

    مناطق روستایی، مرزی و شهرستان‌های زیر 100 هزار نفر در اولویت دریافت خدمت مسکن

    خودمالکیتی مسکن مددجویان دیگر اولویت کمیته امداد نیست

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد همچنین بر ارتقای سکونتگاه‌های شهری، بهسازی و مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های روستایی تاکید کرد و گفت: این رویکرد در سال جاری در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است، به طوریکه مناطق روستایی، مرزی و شهرستان‌های زیر صد هزار نفر در اولویت ارائه خدمت مسکن قرار خواهند گرفت.

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در ادامه با بیان آنکه رعایت حق تقدم برای گروه‌هایی مانند زنان سرپرست خانوار، ایتام، مناطق روستایی و مرزی و آنهایی که در معرض اسیب‌های طبیعی قرار دارند در ارائه خدمت مسکن در نظر گرفته شده است گفت: بهبود تدریجی مسکن مددجویان به جای خرید در اولویت است به طوریکه خودمالکیتی مددجویان دیگر اولویت کمیته امداد نیست و به جای تامین مسکن، اسکان آنان مورد توجه قرار گرفته است.

    بازیان در ادامه با بیان اینکه با کمک خیرین و موسسات به سمت ارزان‌سازی و مناسب‌سازی مسکن خواهیم رفت،‌ گفت: سیاست جدید کمیته امداد آنست که «ودیعه معوض قرض‌الحسنه» را جایگزین «حمایت‌های بلاعوض» کند، به طوریکه این ودیعه معوض برای مناطق روستایی 15 میلیون و برای مناطق شهری 25 میلیون تومان است.


    وی تصریح کرد: ارائه این تسهیلات قرض الحسنه این به معنا نیست که کمک برای خرید مسکن قطع می‌شود اما رویکرد جدید ما حمایت برای اجاره و رهن است.

    32 درصد ایرانیان مستاجر هستند

    بازیان در خصوص مددجویان پشت نوبتی دریافت خدمت مسکن، گفت: بنابر اعلام مراجع رسمی از مجموع خانوارهای ایرانی 68 درصد مالک مسکن و 32 درصد مستاجر هستند.


    وی افزود: در کمیته امداد از مجموع یک میلیون و 600 هزار خانوار 10 درصد فاقد مسکن هستند، بنابراین سال گذشته بین 100 تا 130 هزار خانوار، جامعه هدف ارائه خدمت مسکن بودند.

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، ادامه داد: درسال گذشته، 72 هزار مورد خدمت عمرانی در حوزه مسکن ارائه شد که 62 هزار مورد آن تاکنون به مرحله بهره‌برداری و تحویل رسیده است.


    وی افزود: 10 هزار مورد پروژه احداثی نیز در سال 96 به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید که از این تعداد 9 هزار واحد مناسب‌سازی شده ،11 هزار و 600 مورد به مسکن روستایی و 7200 واحد به مسکن شهری اختصاص یافته است.

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، در ادامه با بیان آنکه در سال ٩٥ از محل صدقات، زکات و خیرین 128 میلیارد تومان برای حوزه مسکن اعلام وصول شد که 31 درصد کل منابع کمیته امداد را شامل می‌شود؛ در خصوص مجموع برنامه‌های حوزه مسکن در سال 96 گفت: بودجه سال ٩٦ حوزه مسکن کمیته امداد هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است؛ این در حالیست که کل بودجه کمیته امداد در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان است.

    تعمیر 44 هزار و احد مسکونی در سال ٩٥

    بازیان همچنین با اشاره به اینکه 44 هزار و احد مسکن در سال ٩٥ تعمیرات جزیی و کلی شدند گفت: برای هزینه کرد اعتبارات حوزه مسکن کمیته امداد 100 هزار خدمت عمرانی تعریف شده که 10 هزار پروژه نیمه تمام، 33 هزار واحد مسکن برای خرید و ساخت و 60 هزار مورد تعمیرات را شامل می‌شود.

    وی همچنین خبرداد: 100 هزار خانوار مددجوی کمیته امداد که 16 درصد کل مددجویان را شامل می‌شوند نیاز مسکن‌شان در سال ٩٦ تامین خواهد شد. بودجه مسکن در سال جاری نسبت به سال قبل بیش از 2 برابرافزایش یافته است.


    وی درخصوص ابلاغ طرح مسکن حمایتی و اجتماعی دولت نیز تاکید کرد: پاشنه آشیل این طرح تسهیلات بانکی است که اگر بانک‌ها در پرداخت به موقع تعلل کنند این طرح شکست می‌خورد ما نگران هستیم بانک‌ها همراهی خوبی نداشته باشند.


    وی تصریح کرد: این برنامه مختص شهرها و دهک‌های پایین درآمدی است که به موجب آن طی 5 سال برنامه ششم توسعه 500 هزار واحد مسکونی برای دهک های پایین درآمدی در شهرها ساخته خواهد شد و در سال اول آن باید صد هزار واحد ساخته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو