مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد:

شرایط ودیعه قرض‌الحسنه مسکن مددجویان اعلام شد

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از تامین مسکن ۱۰۰ هزار خانواده مددجوی کمیته امداد و خرید ۶ هزار واحد مسکن مهر در سال جدید خبر داد و گفت: امداد رویکردش را به جای خرید مسکن به سمت اسکان برده به همین دلیل ودیعه قرض‌ا لحسنه معوض به نیازمندان می‌دهد.

شرایط ودیعه قرض‌الحسنه مسکن مددجویان اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، ابراهیم بازیان در نشست خبری در اعلام عملکرد حوزه مسکن، گفت: در حوزه تامین مسکن نگاه برنامه محور مبتنی بر سیاست‌هایی که در هیات امنا پیگیری می‌شود دنبال می‌شود و صرفا نگاه حاشیه‌ای به آن نداریم.

    وی ادامه داد: در سال 95 موظف شدیم که برنامه جامع تامین مسکن را تهیه کنیم که این برنامه در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

    بازیان بر ارتقای سکونتگاه‌های شهری، بهسازی و مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های روستایی تاکید کردو گفت: این رویکرد نیز امسال دنبال می‌شود و مناطق روستایی و مرزی و شهرستان‌های زیر صد هزار نفر در اولویت قرار خواهند گرفت.

    وی گفت: بهبود تدریجی مسکن مددجویان به جای خرید در اولویت است به گونه‌ای که به جای تامین مسکن اسکان مورد توجه قرار می‌گیرد.

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: رعایت حق تقدم برای گروه‌هایی مانند زنان سرپرست خانوار، ایتام، مناطق روستایی و مرزی و آنهایی که در معرض اسیب‌های طبیعی قرار دارند برای مسکن‌دار شدن در نظر گرفته می‌شود.

    وی با بیان اینکه با کمک خیرین و موسسات به سمت ارزان‌سازی و مناسب‌سازی مسکن خواهیم رفت،‌ گفت: سیاست جدید امداد این است که از ودیعه معوض قرض‌الحسنه به جای حمایت‌های بلاعوض استفاده کند و این ودیعه معوض برای مناطق روستایی 15 میلیون و برای مناطق شهری 25 میلیون تومان است. البته این به معنای آن نیست که کمک برای خرید مسکن قطع می‌شود اما رویکرد جدید ما حمایت برای اجاره و رهن است.

    بازیان در مورد مددجویان پشت نوبتی برای دریافت مسکن، گفت: در سطح کشور بنابر اعلام مراجع رسمی از مجموع خانوارهای ایرانی 68 درصد مالک هستند و 32 درصد مستاجر هستند. در کمیته امداد از مجموع یک میلیون و 600 هزار خانوار 10 درصد فاقد مسکن هستند؛ بنابراین سال گذشته بین 100 تا 130 هزار خانوار مورد هدفمان بوده است.

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، گفت: 72 هزار مورد خدمت عمرانی در حوزه مسکن در سال 95 ارائه شده که 62 هزار مورد به مرحله بهره‌برداری و تحویل رسیده است.

    وی گفت: 10 هزار مورد پروژه احداثی نیز در سال 96 به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که 9 هزار واحد از آن مناسب‌سازی شده و 11 هزار و 600 مورد برای مسکن روستایی و 7200 واحد برای مسکن شهری است.

    بازیان با اشاره به اینکه 44 هزار و احد مسکن تعمیرات جزیی و کلی شده است، گفت: تمام اعتبارات که باید هزینه می‌شد 384 میلیارد تومان بود که در بخش اعتبارات دولتی 107 درصد و صدقات 93 درصد و منابع اختصاصی 32 درصد بوده است که علی‌رغم کسری اعتبارات سرجمع بیش از 1.6 برابر شده است و کسری حدود 22 درصد بوده است.

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، گفت: از محل صدقات، زکات و خیرین 128 میلیارد تومان اعلام وصول شده که 31 درصد کل منابع را شامل می‌شود.

    وی در مورد مجموع برنامه‌های حوزه مسکن در سال 96 گفت: قرار است هزار میلیارد تومان تامین هزینه شود این در حالی است که کل بودجه امداد 10 هزار میلیارد است.

    بازیان ادامه داد: از این اعتبارات 100 هزار مورد خدمت عمرانی تعریف شده که 10 هزار پروژه نیمه تمام، 33 هزار واحد مسکن برای خرید و ساخت و 60 هزار مورد تعمیرات را شامل می‌شود.

    بازیان گفت: درواقع 100 هزار خانواده مددجوی کمیته امداد که 16 درصد کل مددجویان را شامل می‌شود نیاز مسکن‌شان تامین خواهد شد و بودجه مسکن نسبت به سال قبل بیش از 2 برابر تعیین شده است.

    وی درمورد ابلاغ طرح مسکن حمایتی و اجتماعی دولت، گفت: پاشنه آشیل این طرح تسهیلات بانکی است که اگر بانک‌ها در پرداخت به موقع تعلل کنند این طرح شکست می‌خورد ما نگران هستیم بانک‌ها همراهی خوبی نداشته باشند. این برنامه مختص شهرها و دهک‌های پایین درآمدی است که باید هر 5 سال 500 هزار واحد مسکونی ساخت شود و سال اول صد هزار واحد اعطا خواهد شد.

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد همچنین گفت: امداد متقاضی خرید مسکن‌های مهر فاقد متقاضی است که در حال حاضر 6 هزار واحد مسکونی شرایط واگذاری را به امداد دارد و ما به وزارت مسکن اعلام کرده‌ایم که می‌توانیم این واحدها را خریداری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو