مدیران خودروعصر اعتبار

در گفت و گوی اختصاصی با "عصرساختمان" مدیرامورسهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان مطرح کرد:

پیش بینی افزایش ۲ هزار میلیاردی تومانی درآمد فولاد مبارکه اصفهان

عصر ساختمان- پیش بینی افزایش ۲ هزار میلیاردی تومانی درآمد فولاد مبارکه اصفهان طرح های توسعه ایی گندله سازی سنگان، فولاد صبا و نورد گرم ۲ باعث افزایش چشمگیر درآمد فولاد مبارکه اصفهان در سال ۹۶ می شود.

پیش بینی افزایش ۲ هزار میلیاردی تومانی درآمد فولاد مبارکه اصفهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، میزان افزایش ظرفیت ها، تغییرات قیمت و افزایش ارزش سهام شرکت در سال 96 را به همراه مدیر امور سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان مرور کردیم که در ادامه می خوانید:
    شبانی مدیر امور سهام فولاد مبارکه با تاکید بر پیش بینی های منتشر شده در کدال گفت: همانطور که در اطلاعیه کدال منتشر کردیم در اولین پیش بینی سال 96، 56 درصد رشد نسبت به سال 95 داشتیم که اتفاق بسیار خوبی برای سهامداران به¬شمار میرود. همچنین Eps  سال 95، 156 ریال است و اولین پیش بینی سال96، 253 ریال محاسبه شده است.
    وی در ادامه به افت قیمت جهانی فولاد درسالهای گذشته اشاره کرد و افزود: سال 94 برای صنعت فولاد سال بسیار سختی بود و محصولات فولادی  با افت قیمت همراه بود .در سال 95 کمی وضعیت شرکت های فولادی در جهان رو به بهبود رفت و قیمت ها به تعادل رسیدند .با توجه به گزارش ها و صورت های مالی سال 96 سال رونق وسود آوری خواهد بود.
    شبانی در ادامه گفت: به لحاظ متغیرهای بنیادی سهام فولاد مبارکه بسیار سهم ارزنده ایی به شمار می رود ولی بازار هنوز به این سهم روی خوش نشان نداده است و قیمت سهم در محدوده 130 تا 140 ریال در نوسان است و تا به حال افزایش چشمگیری نداشته است.
    وی با تاکید بر تاثیر طرح های توسعه ایی در سهم شرکت افزود: اتفاق های مهمی که در شرف انجام است به نتیجه رسیدن طرح های توسعه ای است در سال گذشته آنها را شروع کردیم. طرح هایی همچون بهره برداری از ماشین ریخته گری شماره 5 بود که 1.8 میلیون تن  تختال به ظرفیت شرکت اضافه کرد. تختال یک محصول میانی است که در نهایت به ورق که محصول نهایی شرکت فولاد مبارکه است تبدیل می شود.
    مدیر سهام فولاد مبارکه  به طرح های توسعه ایی شرکت اشاره کرد و گفت: در آینده ای نزدیک بهره برداری از پروژه نورد گرم 2 را داریم که پس از افتتاح این پروژه ظرفیت تولید تختال و در نهایت نورد هم افزایش پیدا می کند. تمام اقدامات و بستر سازی های این پروژه انجام شده و برای افتتاح آن تنها منتظر پیمانکار هستیم.
    لازم به ذکر است در بودجه سال 96 ، 1150 هزار تن فروش تختال پیش بینی شده است که همین امر باعث می شود درآمد فولاد نسبت به سال 95 حدود 2000 میلیارد تومان افزایش پیدا کند و در آمد سال 96 را به 2400 میلیارد تومان برساند.
    وی از دیگر طرح هایی که باعث می شود فولاد مبارکه در صدر شرکت های سود ده قرار بگیرد، بهره برداری از طرح گندله سازی سنگان است که 5 میلیون تن به ظرفیت گندله می افزاید ، لازم به ذکر است این پروژه در اوایل سال 96 به بهره برداری می رسد.
    مدیر سهام این شرکت، فولاد صبا را پروژه دیگر این شرکت نامید و ادامه داد: طرح توسعه فولاد صبا یکی از پروژه هایی است که با نوآوری در تبدیل تختال به نورد صرفه جویی خوبی در انرژی می کند. ظرفیت تولید فولاد صبا 600 هزار تن بوده که با این طرح توسعه ای به 1.5 میلیون تن می رسد. 
    شبانی در خصوص وضعیت صنعت فولاد در کشور و آینده این حوزه افزود: مسئله ایی که بسیار حائز اهمیت است تثبیت در قیمت ها ست ،که با به تعادل رسیدن قیمت در بازار بین الملل و به تبع آن امسال برای کل صنعت فولاد کشور سال پررونقی خواهد بود.
    وی در خصوص تاثیر رونق صنعت ساختمان در پیشبرد اهداف و افزایش فروش محصولات فولاد مبارکه گفت: اکثر محصولات فولاد مبارکه درصنایعی همچون خودرو سازی ولوازم خانگی به کار می رود و صنعت ساختمان سهم کوچکی در فروش محصولات فولاد مبارکه دارد، از این رو نمیتوان گفت رونق در صنعت ساختمان باعث دگر گونی در فولاد می شود.
    شبانی در پاسخ به اینکه چرا فولاد مبارکه بازار گردانی زیادی در بازارسرمایه ندارد ادامه داد: باید توجه داشت هر چه شرکت بزرگتر می شود و حجم مبنا افزایش پیدا می کند، امکان نقد شوندگی سهم بالاتر می رود که این یک مزیت به شمار می رود ولی از سوی دیگر کنترل آن و تثبیت قیمت دربازار مشکل می شود . سهام ارزش خود را دارد پس هنگامی که عرضه زیاد می شود خریداران نیز به سمت خرید می روند. در نتیجه هنگامی که سهام به سمت رشد میرود تقاضا افزایش پیدا کرده و قیمت آن دچار نوسانات برگرفته از جو حاکم بربازار می شود و در نهایت کنترل قیمت آن مشکل خواهد شد.
    وی در ادامه گفت: لازم به ذکر است فولاد سهم مطمئنی است و سهام ارزنده ایی به شمار می رود. این سهم برای نوسان گیری در بازار سرمایه جذابیت ندارد ولی یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری و سود دهی بالا در مقطع زمانی میان مدت و بلند مدت به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو