مدیران خودروعصر اعتبار

رکود اقتصادی بر مسکن مهر هم سایه افکند

عصر ساختمان- یک کارشناس اقتصادی گفت: قیمت گذاری اولیه مسکن مهر در دوران خوب اقتصادی رقم خورد اما با وخیم شدن این اوضاع قیمت ها افزایش یافت.

رکود اقتصادی بر مسکن مهر هم سایه افکند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد رضا سرحدی کارشناس مسکن در خصوص مشکلات مسکن مهر اظهار داشت: وخیم شدن اوضاع اقتصادی موجب شد تا دولت از پس هزینه ها برنیاید و عمده مشکلات بر دوش متقاضی قرار گرفت .

    وی ادامه داد: دولت هزینه بیمارستان،کلانتری،آب ، برق، گازو... را روی قیمت تمام شده مسکن در نظر نگرفته بود و خانه های بدون امکانات ساخت اما تعدیل در برخی از آنها و ایجاد و امکانات جدید سبب شد که هزینه های مسکن مهر افزایش یابد.

    این کارشناس اقتصادی ادامه داد: دولت باید اولویت بندی را در دستور کار خود قرار دهد تا آنجایی که می تواند حداقل نیازها را فراهم و تکمیل کند.

    ** نیاز مسکن مهر به نقدینگی

    احسان کریمی کارشناس مسکن هم در ادامه با بیان اینکه مسکن مهر نیازمند یک نقدینگی است گفت: تا زمانی که این حجم قابل توجهی پول وارد مسکن مهر نشود قطعا دولت نخواهد توانست کاری را پیش ببرد و پیشرفتی هم حاصل نخواد شد.

    وی اظهار داشت: طبق توافقی که با خریداران انجام شد می بایست یک خانه با یک سری ویژگی های از پیش تعیین شده به متقاضیان واگذار شود اما اکنون این امر طبق قرار داد پیش نرفته است.

    کریمی در پایان گفت: دولت باید ضرر مالکان را جبران کند و بر اساس َآن به توافق برسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی