مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۳۰۰زمین ورزشی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود

عصر ساختمان- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۳۰۰ زمین ورزشی در روستاهای این استان خبر داد و گفت: این پروژه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرا می‌شود.

۳۰۰زمین ورزشی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم ، پژمان نیک‌اقبالی در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه‌ عمرانی در بخش مرکزی شهرستان بویراحمد اظهار داشت: در دو سال اخیر حدود دو میلیون متر مربع آسفالت در روستاهای استان اجرا شد که تحول بزرگی در حوزه عمران روستایی محسوب می‌شود.

    وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن و وزارت ورزش و جوانان برای احداث 300 زمین ورزشی روستایی در سطح استان خبر داد و افزود: این پروژه در 300 روستای بالای 20 خانوار استان در یک فاصله زمانی دو ساله اجرا می‌شود.

    معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ظرفیت روستاهای شهرستان‌های بویراحمد و دنا برای احداث پارک‌های روستایی، تفاهم‌نامه‌ای بین استان و بنیاد مسکن کشور منعقد و تعدادی روستا به عنوان روستاهای هدف برای احداث پارک انتخاب می‌شود.

    نیک‌اقبالی عنوان کرد: با تغییر و تحولاتی که در روستاهای استان در حال انجام است، امید به ماندگاری در روستا و مهاجرت معکوس در حال افزایش است.

    وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز کشور 12 مترمربع است، بیان کرد: سرانه فضای سبز در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود هشت مترمربع است که باید تلاش کنیم این سرانه را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.

    معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی شهرهای استان از جمله شهر مادوان در شهرستان بویراحمد و شهر سرفاریاب در شهرستان چرام به شدت از فقر سرانه فضای سبز رنج می‌برند.

    فرماندار بویراحمد هم در این آیین گفت: در یکی دو سال گذشته کمبود فضای سبز را در روستاهای پرجمعیت حاشیه شهر یاسوج به شدت احساس می‌کردیم و بنابراین احداث پارک در این روستاها جزء اولویت‌های ما قرار گرفت.

    سید کاظم نظری افزود: مبالغی که از تغییر کاربری‌ها به دست می‌آید به جای اینکه در امور جاری هزینه شود باید به منظور ایجاد فضای سبز و انجام فعالیت‌های عمرانی در روستاها هزینه شود.

    فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: کمبود فضای اداری در روستاهای پرجمعیت از دیگر مشکلات شهرستان بویراحمد است که باید برای این مشکل هم چاره‌ای اندیشیده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو