مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه :

بازگشایی راه های روستایی سیل زده در مراغه اولویت دستگاه های اجرایی

عصر ساختمان- معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر لزوم رفع مشکلات روستاییان آسیب دیده از سیل اخیر در این شهرستان گفت: بازگشایی راه های روستایی مسدود شده از اولویت های دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در این راستا است.

بازگشایی راه های روستایی سیل زده در مراغه اولویت دستگاه های اجرایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، ظفر محمدی در نشست ستاد بحران مراغه افزود: هم اکنون تلاش دستگاه های خدمات رسان از جمله راه و شهرسازی، بخشداری ها به همراه سایر نهادها خدمات رسان از جمله شهرداری، ارتش، سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا جهت بازگشایی این راه های روستایی ادامه دارد.
    وی ادامه داد: با توجه به از بین رفتن برخی از راه های دسترسی روستاهای این شهرستان بر اثر جاری شدن سیل، تاکنون مسیر روستای آشان به یایشهری به صورت موقت بازگشایی شده و در روزهای آینده نیز با بسیج تمامی امکانات برای مرمت این جاده و ترمیم پل های آسیب دیده اقدام اساسی انجام می شود.
    وی اضافه کرد: آزادسازی حریم و لایروبی رودخانه ها، ایجاد دیوارهای ساحلی و نیز مرمت و احداث پل های جدید در روستاهای آسیب دیده از سیل از جمله در روستاهای آشان، یایشهری، کرده ده، قراتلو، بیانلوجه، کهلان و احمد آباد انجام می شود.
    وی با اشاره به تلاش دستگاه های خدمات رسان برای رفع مشکلات روستاییان آسیب دیده از سیل در این شهرستان گفت: تمامی این دستگاه ها در این راستا تلاش های مناسبی در این خصوص داشته که این موجب عدم تلفات انسانی و جانی در اثر این سیل شده است.
    رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای مراغه در این جلسه گفت: با توجه به تخریب برخی از راه های روستایی این شهرستان بر اثر سیل، بازگشایی موقت این راه ها و مرمت پل های آسیب دیده در این مناطق آغاز شده است.
    ناصر حمیدی افزود: در محورهای اصلی این شهرستان پنج دهنه پل 10 متری و در راه های فرعی روستایی نیز 57 دهنه پل کوچک آسیب دیده که در روستای آشان به یایشهری 2 دهنه پل به صورت 100 درصد تخریب شده است.
    وی ادامه داد: برای مرمت و اجرای تمهیدات لازم برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر این پل ها نیاز به دستگاه های سنگین راه سازی و مهندسی است که با همکاری دستگاه های خدمات رسان این مشکل به زودی مرتفع می شود.
    مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه نیز در این جلسه با اشاره به آسیب دیدن برخی خانه های روستایی در اثر سیل در این شهرستان گفت: تاکنون 90 واحد مسکن روستایی دچار آسیب دیدگی شده و پنج واحد مسکن روستایی نیز در روستای کرده ده تخریب شده است.
    محمد مقتومی افزود: لایروبی بستر رودخانه ها و جابجایی واحدهای مسکن روستایی واقع شده در حریم و بستر رودخانه ها برای پیشگیری از وارد آمدن خسارت به روستاهای این شهرستان در اثر سیل ضروری است.
    وی اضافه کرد: برای جابجایی واحدهای مسکونی روستایی در حریم رودخانه ها، مطالعات لازم و نیز تخصیص زمین های لازم برای این منظور در این روستاها انجام خواهد شدو این امر مستلزم همکاری و تخصیص بودجه و اعتبار لازم در این خصوص است.
    در این جلسه مشکلات و راهکارهای لازم برای امدادرسانی و رفع مشکلات روستاهای آسیب دیده بر اثر سیل در این شهرستان بررسی شد.
    وقوقع سیل در روزهای اخیر در آذربایجان شرقی در مناطق مختلف این استان علاوه بر وارد آمدن خسارات مالی شدید به مناطق و راه های ارتباطی موجب جان باختن عده ای از هموطنان شد.
    مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
    شهرستان مراغه دارای 75 کیلومتر محور ارتباطی بین شهری و 930 کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
    شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری جنوب غربی آذربایجان شرقی، در مشرق دریاچه ارومیه و بر دامنه جنوبی کوه سهند قرار گرفته و از شمال به تبریز، از شرق به هشترود، از جنوب به میاندوآب و از غرب به دریاچه ارومیه محدود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار