مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی :

پرداخت تسهیلات ۶۷ میلیارد تومانی برای بازسازی ۳ هزار واحد مسکونی سیل‌زده

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت تسهیلات ۶۷ میلیارد تومانی برای بازسازی ۳ هزار واحد مسکونی سیل‌زده خبر داد و گفت: مسکن روستایی چنار در شهرستان عجب شیر تا سه ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

پرداخت تسهیلات ۶۷ میلیارد تومانی برای بازسازی ۳ هزار واحد مسکونی سیل‌زده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ترابرنیوز ، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست ویژه بحران استان آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و همچنین جمعی از وزرا در استانداری برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت از دست دادن هموطنان براثر وقوع سیل بیان کرد: به تعدادی از اماکن مسکونی، تجاری، دامی و تأسیسات زیربنایی شهر و روستا خسارات جدی وارد شده است که حدود سه هزار واحد مسکونی در چهار شهر و113 روستای سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان از جمله آن به شمار می‌روند.

    وی با بیان اینکه از مجموع 3 هزار واحد مورد نیاز حدود 1814 واحد احداثی و حدود 1186 واحد تحویلی است گفت: مجموع واحدهای احداثی فقط به دلیل ویرانی کامل خانه‌ها نبوده است بلکه انجام عملیات بازسازی برای برخی از خانه‌های آسیب دیده مقرون به صرفه نیست.

    تابش با اشاره به برنامه و تصمیم دولت برای بازسازی سه هزار واحد مسکونی آسیب دیده در سیل تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است به هر واحد روستایی 20 میلیون تومان و به هر واحد شهری 30 میلیون تومان وام ارزان قیمت 5 درصد که مابه التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند ارائه شود.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد به هر خانه آسیب دیده در روستا 5 میلیون تومان وام بلاعوض و در شهرها 6 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شود.

    این مقام مسئول همچنین از پرداخت تسهیلات 12 میلیون تومانی ارزان قیمت و دو میلیون تومانی بلاعوض برای تعمیرات بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: در مجموع برای پروژه‌های مسکونی 15 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و 50 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مورد نیاز است که با هماهنگی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌های ذیربط برنامه‌ریزی‌های لازم شده است.

    تابش همچنین به از بین رفتن وسایل زندگی مردم مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفته شد برای 3 هزار واحد مسکونی آسیب دیده، 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای تأمین وسایل زندگی واگذار شود، از سویی دیگر 70 میلیارد تومان به امور زیربنایی که بر اثر جاری شدن سیل خسارت به ان وارد شده است از طریق تملک دارایی و برای فضاهای دامی نیز 10 میلیون تومان تسهیلات تأمین شود.

    وی یادآور شد: در مجموع برای جبران خسارت‌های وارد شده 67 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و 18 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و 70 میلیارد تومان برای تأسیسات و امور زیربنایی نیاز است.

    وی با اشاره به دستور ریاست جمهوری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبنی بر شروع ساخت مسکن برای روستای چنار در شهرستان عجب‌شیر خاطرنشان کرد: برای بازسازی خانه‌های این روستا زمین مورد نظر را انتخاب کرده‌ایم و نقشه‌برداری نیز در دست تهیه است که امیدواریم کلنگ احداث این مسکن روستایی چنار هفته آینده به زمین زده شود و گزارش‌های آن نیز برای شما ارسال شود و با توجه ب این این که ساخت خانه ها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود برنامه‌ریزی شده ظرف سه ماه آینده به بهره برداری برسند.

    وی افزود: باقی مناطق به کمک خود مردم و با پرداخت تسهیلات بلاعوض و آواربرداری و حمایت‌های دولتی انجام می‌شود.

    تابش یادآور شد: هیچ جای نگرانی از جانب مردم نیست زیرا با حمایت‌ها دولت تمامی خانه‌های آسیب دیده بازسازی خواهند شد.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان از هزار روستایی که در معرض خطر و آسیب قرار دارند خبر داد و گفت: باید این روستاها ایمن‌سازی شود و درصورت استفاده از ماده و در راستای ایمن‌سازی این زیربناها و مسکن‌ها خسارت کمتری میبینند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی