مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار ارومیه :

پل هاشم آباد ارومیه به سرعت احیا می شود

عصر ساختمان- فرماندار ارومیه گفت: پل هاشم آباد که به دلیل سیل تخریب شده به سرعت احیا می‌شود تا امکان رفت‌وآمد برای عموم مردم فراهم شود.

پل هاشم آباد ارومیه به سرعت احیا می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ، عباس حسن خانی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران ارومیه با تاکید بر اینکه و اقدامات عمرانی نقاط بحرانی ارومیه در راس امور قرار می‌گیرد اظهارداشت: سیل به 700 واحد مسکونی روستایی ارومیه خسارت زد و هم اکنون رسیدگی به مناطق بحرانی سیل‌زده در اولویت برنامه دولت در استان قرار گرفته است.

    وی با اشاره به میزان خسارات سیل در ارومیه عنوان کرد: در منطقه سیلوانا در مناطق بالادست 8 روستا مورد تهدید سیلاب قرار داشت که دستگاه‌های حاضر در منطقه نهایت تلاش خود را برای پیشگیری از سیل و تخریب‌های آن به‌کار گرفتند، با این که 100 درصد مشکلات پیشگیری نشدند ولی به خوبی توانستیم عمل کنیم.

    حسن‌خانی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع نجات جان مردم مناطق بالادست بود که نیروهای مرزی نیز با دستگاه‌ها هماهنگ شده بودند و هر دو طرف پل را که در حال تخریب بود را مسدود کردند تا از خسارات جانی و مالی محتمل وقوع در اطرف پل را کاهش دهند.

    وی خاطرنشان کرد: اگر سرعت آب  بیش از اندازه استاندارد باشد می‌تواند در عرض 12 الی 13 ساعت به مناطق پایین دست برسد و باید از تجربه‌های سیل اخیر استفاده کنیم تا اگر در آینده با حوادث طبیعی روبه‌رو شدیم بتوانیم به‌خوبی مدیریت کنیم.

    فرماندار ارومیه تأکید کرد: ارتفاع آب به‌هنگام وقوع سیل به بیش از 1.5 متر می‌رسید که اگر تدابیر امنیتی 100 درصدی هم اجرا می‌شد باز هم با مشکلاتی روبه‌رو می‌شدیم و مسبب این مشکلات طغیان رودخانه‌ها در مسیر انجام اقدامات بود و تخریب جاده‌ها به نوبه خود از تلفات سیل کاهش داد.

    وی با اشاره به خدمات رسانی پس از سیل بیان کرد: هم اینک با توزیع آب شرب و آب های یک‌بار مصرف در مناطق سیل زده می‌توان گفت مشکلات آبی برطرف شده‌است و تاکنون نیز نیروهای بسیجی به‌صورت خودجوش نیز با تمامی دستگاه‌ها همکاری می‌کردند.

    حسن‌خانی افزود: پس از فروکش آب رسوب‌گیری آغاز شده و از دستگاه‌های لجن‌کش استفاده شده و در نهایت شن‌ریزی نیز در جاده ها انجام پذیرفته و عملیات تمام شده بود و مجددا عملیات از روز دوشنبه برای بهبود کار آغاز شده است که نشان از آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای برطرف کردن مشکلات مردم دارد.

    وی با اشاره به برآوردهای اولیه خسارتها اظهار کرد: اماکن دامی، تولیدی و اراضی کشاورزی خسارت‌های زیادی دیده‌اند و برآورد تمامی خسارات و تلفات توسط سازمان بنیاد مسکن شروع شده و در مجموع بیش از 700 واحد از 5 تا 100درصد خسارت دیده‌اند.

    فرماندار ارومیه  خاطرنشان کرد: بیشترین میزان خسارت به زیربناهای منطقه سیلوانا وارد شده است و مسیر دریاچه مارمیشو نیزمسدود شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار