مدیران خودروعصر اعتبار

احتمال وقوع سیل محلی در کوهپایه‌‌ و روستاها‌ی دامنه‌ البرز‌

عصر ساختمان- از بعد از ظهر امروز و اوایل امشب، احتمال رخداد بارش موقت شدید و رخداد سیل محلی در مناطق کوهپایه‌ای و روستاهای دامنه‌های البرز در شمال سمنان، شرق گلستان، خراسان شمالی و نواحی کوهپایه‌ای شمال غرب استان خراسان رضوی وجود دارد.

احتمال وقوع سیل محلی در کوهپایه‌‌ و روستاها‌ی دامنه‌ البرز‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و به تدریج سواحل خزر و شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

    همچنین روز پنج‌شنبه نیز در برخی نقاط شمال غرب استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بارش‌ها روز جمعه به شمال شرق کشور محدود خواهد بود.

    امروز چهارشنبه وزش باد نسبتاً شدید در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی پیش‌بینی می‌شود. همچنین روزهای پنج‌شنبه و جمعه در جنوب شرق کشور، شرق و شمال شرق به علت افزایش سرعت باد شکل‌گیری گردوخاک دور از انتظار نیست.

    از روز پنج‌شنبه و روز جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق تشکیل گردوخاک و انتقال آن به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

    در سه روز آینده خلیج فارس مواج است همچنین سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از بعدازظهر چهارشنبه و روز پنج‌شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش می‌یابد.

    از بعد از ظهر امروز و اوایل امشب، احتمال رخداد بارش موقت شدید و رخداد سیل محلی در مناطق کوهپایه‌ای و روستاها در دامنه های البرز در شمال سمنان، شرق گلستان، خراسان شمالی و نواحی کوهپایه‌ای شمال غرب استان خراسان رضوی وجود دارد.

    وزش باد شدید موقت نیز در این مناطق با سرعت 35 تا 55 کیلومتر بر ساعت در شرق‌ مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال و شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، دریای خزر نیز ‌امروز بعداز‌ظهر و امشب بخصوص در نیمه شرقی مواج پیش‌بینی می‌شود،بنابراین توصیه می‌شود شناورهای سبک صیادی از تردد خودداری کنند و یا با احتیاط لازم تردد ‌داشته باشند.

    به مردم توصیه می‌شود که در مناطق ذکر شده از کمپینگ و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌های فصلی و دائمی خودداری کرده و از رانندگی در جاده‌های که از عمق آب اطمینان ندارند، اجتناب ‌کنند.  

    آسمان تهران فردا کمی ابری، گاهی با وزش باد، اواخر وقت افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 26 و 13 درجه خواهد بود.

    روز آینده بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر و بوشهر با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر و سنندج و اردبیل با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر سردترین مراکز استان هستند.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 24 فروردین‌ماه امسال 187 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 191.4 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری فعلاً 97.7 درصد بارش سال گذشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار