مدیران خودروعصر اعتبار

ایران به یک مقصد پایدار گردشگری در جهان تبدیل شده است

عصر ساختمان- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید به یک مقصد بین المللی گردشگری دائمی و پایدار جهانی تبدیل شد.

ایران به یک مقصد پایدار گردشگری در جهان تبدیل شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا, مرتضی رحمانی اظهار کرد: آمارهای جهانی و داخلی نشان می دهد که دولت یازدهم در حوزه گردشگری قدم های اساسی در حوزه زیرساخت ها، تسهیل امور، حضور در مجامع بین المللی، اطلاع رسانی و تبلیغات برداشته است.
    وی خاطر نشان کرد: با امکاناتی که در اختیار دولت قرار داشت و همچنین حمایت و مشارکت بخش خصوصی کارهای بزرگی در بحث توسعه و متنوع سازی زیرساخت های گردشگری در این چهار سال انجام شده است.
    افزایش اقامتگاه های بومگردی
    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در زمینه متنوع سازی در حوزه اقامتی و پذیرایی توانستیم تعداد اقامتگاه های بومگردی کشور را از 20 واحد در سال 92 به 528 واحد در پایان سال 95 افزایش دهیم.
    رحمانی تاکید کرد: این یک اقدام و ظرفیت بسیار مهم در بحث اقامت و همچنین تمرکز زدایی و توزیع گردشگر در تمامی استان های کشور است ضمن اینکه در نوروز امسال یکی از خدمات متفاوتی که ارائه شد توسعه روستاگردشی بود و روستاها پررنگ تر دیده شدند.
    700 طرح نیمه تمام گردشگری در دولت یازدهم تکمیل شد
    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حوزه اقتصاد گردشگری نیز توانستیم با ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران داخلی بیش از 700 طرح نیمه تمام گردشگری در حوزه هتل ها، واحدهای پذیرایی و مراکز گردشگری را تکمیل کنیم.
    رحمانی موحد یادآور شد: این طرح ها با مشارکت سرمایه گذاران و اعتبارهای صندوق توسعه ملی، صندوق کارآفرینی و امید و دیگر بانک ها تکمیل شده است.
    ارتقا چهار پله ای جایگاه گردشگری ایران
    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه آمار گردشگران ورودی کشور از سال 91 تا 95 بیش از 10 درصد رشد داشته است، گفت: این میزان رشد از نرخ متوسط جهانی بالاتر است.
    رحمانی موحد اضافه کرد: همچنین جایگاه گردشگری ایران در دولت تدبیر و امید چهار پله صعود کرد و در نگاه جهانی و منابع مهم و معتبر گردشگری بین المللی ایران به عنوان یکی از مقاصد مورد توجه و حمایت معرفی شد.
    وی تاکید کرد: رسانه ها و سازمان های بین المللی به مردم مناطق مختلف جهان توصیه کرده اند برای دیدن جاذبه های منحصربفرد کشورمان به ایران سفر کنند و این به دلیل امنیت بالایی است که مرهون تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشورمان است.
    تصویب چهار حکم قوی گردشگری در برنامه ششم توسعه
    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در زمینه اصلاح قوانین و مقررات گردشگری و یکپارچه کردن نگاه ها گام های بزرگی برداشته است، گفت: توانستیم چهار حکم گردشگری قوی در برنامه ششم به تصویب برسانیم که در آینده می تواند باعث ارتقا بیش از پیش گردشگری در کشور شود.
    رحمانی موحد یادآور شد: حضور در نمایشگاه ها، توسعه روابط و همکاری ها با کشورهای هدف و اصلاح ساختارها از دیگر دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری است.
    معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای افتتاح مرکز اطلاع رسانی، ساماندهی و خدمات گردشگری مرز بین المللی مهران به استان ایلام سفر کرد.
    طرح ساماندهی گرشگران ورودی از پایانه های مرزی کشور مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که مرز بین المللی مهران به عنوان پایلوت و اولین مرز برای ساماندهی گردشگران انتخاب شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی