مدیران خودروعصر اعتبار

کاسبان پلاسکو در انتظار دریافت تسهیلات

عصر ساختمان- باگذشت ۳ ماه از حادثه پلاسکو همچنان تسهیلاتی به آسیب دیدگان پرداخت نشده و کاسبان پلاسکو در انتظار معرفی به بانک‌ها توسط اتحادیه‌های مربوط هستند.

کاسبان پلاسکو در انتظار دریافت تسهیلات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از میزان، با توجه به گذشت حدود 3 ماه از حادثه پلاسکو و اعلام پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان این ساختمان، خبرها حاکی از آن است که این تسهیلات همچنان پرداخت نشده و به گفته مسئولان این تسهیلات باید با معرفی افراد توسط اتحادیه‌های مربوط انجام گیرد.

    بر اساس اعلام بانک‌ها قرار بر آن شد در مجموع حدود 560 واحد که در این ساختمان مشغول فعالیت بوده اند رقمی حدود 170 میلیارد تومان از بانک تجارت تسهیلات دریافت کنند.

    این در حالی است که با وجود گذشت حدود سه ماه، همچنان خبری از پرداخت تسهیلات نبوده و خسارت دیدگان این حادثه علیرغم وعده‌های مختلف همچنان در انتظار معرفی به بانک‌ها و دریافت تسهیلات هستند.

    در این رابطه علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در ابتدا قرار بر این بود که نسبت به اقدامات لازم برای اسکان این کسبه صورت گیرد و این فعالیت به خوبی انجام شد اما در ارتباط با بحث دریافت تسهیلات بانکی اتحادیه‌ها موظف به معرفی افراد به بانک‌ها انجام شود لذا هماهنگی که باید بین نهادهای مسئول صورت گیرد به خوبی صورت نگرفته و این امر به افراد مرتبط تذکر داده شده که این کار را با سرعت بیشتری انجام دهند و امیدواریم در آینده نزدیک این فعالیت انجام گیرد.

    وی افزود: اتاق اصناف محور رسیدگی به مسائل کسبه پلاسکو را اتحادیه‌ها قرار داده و در صورتی که اتحادیه افراد متقاضی را تایید کنند منعی برای معرفی به بانک‌ها و دریافت تسهیلات وجود ندارد.

    رئیس اتاق اصناف ایران در ارتباط با استقرار کسبه پلاسکو در پاساژ نور، خاطرنشان کرد: با مشخص شدن کارگروهی از سوی دولت، اتاق اصناف و برخی کسبه پلاسکو به درخواست افراد خسارت دیده و کاسبان این ساختمان آسیب دیدگان به پاساژ نور منتقل شدند اما بعد از گذشت هفته‌ها این افراد مجدد درخواست تغییر مکان داده که از نظر اتاق اصناف پذیرفته نیست.

    حال با توجه به این که افراد ساکن ساختمان پلاسکو بیشتر دارایی‌های خود را از دست داده اند، باید دید چه زمانی اسامی این افراد چه تاریخی برای دریافت تسهیلات به بانک ارائه و پرداخت تسهیلات به آن‌ها چه زمانی صورت خواهد گرفت؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی