مدیران خودروعصر اعتبار

مظاهریان خبر داد:

جلوگیری از ورود سفته بازان به بازار مسکن

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از سپرده گذاری ۱۵۰ هزار متقاضی در حساب پس انداز صندوق یکم خبر داد و گفت: تنها متقاضیان واقعی در این حساب سپرده گذاری کرده اند.

جلوگیری از ورود سفته بازان به بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اساسی وزارت راه و شهرسازی طی 4 ساله گذشته تقویت طرف تقاضا بوده است، گفت: برای تقویت تقاضا در بازار مسکن از ابزارهای مختلفی استفاده شده است.
    وی در ادامه افزود:این ابزار های مالی شامل تاسیس صندوق پس انداز یکم، حساب امانی، رهن ثانویه، لیزینگ، حساب پس انداز یکم  است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی از پایداری و پیگیری سه ساله این ابزار‌ها در بازار مسکن خبر داد و افزود: مردم از این طرح‌ها استقبال کرده اند به طوری که تا به امروز حدود 150 هزار متقاضی در حساب صندوق پس انداز یکم سپرده گذاری کرده اند.
    مظاهریان تصریح کرد: متقاضیان توانسته اند از طریق این سپرده گذاری در  حساب، دو برابر سپرده خود را با سود 8 و 9 درصد تسهیلات دریافت کنند و این تسهیلات به هیچ عنوان قابل قیاس با سایر تسهیلات نیست.
    وی در خصوص اهمیت حساب صندوق پس انداز یکم گفت: اهمیت این حساب در این است که متقاضیان و خریداران واقعی در این حساب سپرده گذاری می‌کنند و نه سفته بازان و دید متقاضیان در این بخش کاملا مصرفی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی