مدیران خودروعصر اعتبار

سه هزار خانوار سکونتگاه های غیررسمی در تبریز جابجا می شوند

عصر ساختمان- رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با بهسازی و نوسازی در استان، طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی با جابجایی ۳ هزار خانوار در حال اجرا است.

سه هزار خانوار سکونتگاه های غیررسمی در تبریز جابجا می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از ایرنا، بابک نجفیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، هدف از اجرای این طرح را حفاظت از این خانوارها در برابر وقوع حوادث طبیعی احتمالی اعلام کرد و افزود: این خانوارها به دلیل سکونت در اراضی و پهنه لرزه خیز تبریز جابجا می شوند.
    وی اظهار کرد: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با امضای یک تفاهم نامه متعهد به تامین و تحویل 48 هکتار از اراضی دولتی برای ساماندهی و حفظ امنیت شهروندان و جابجایی این تعداد خانوار ساکن در منطقه خطر پذیر ضلع جنوبی اتوبان پاسدارن شده است.
    رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این راستا تفاهم‌نامه مشترکی بین استانداری، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، شهرداری تبریز و انجمن صنفی انبوه سازان مسکن 'ایران' با موضوع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز امضا شده است.
    نجفیان، با اشاره به اینکه مصوب شده 41 هکتار زمین به مرور زمان به صورت تدریجی و علی الحساب به شهرداری تبریز برای اجرای طرح جابجایی واگذار شود، ادامه داد: تا کنون حدود 4 هکتار از اراضی فوق تحویل شهرداری شده که در بخشی از این اراضی تاکنون 171 واحد مسکونی توسط شهرداری و انبوه سازان احداث و به بهره برداری رسیده است.
    وی گفت: در این راستا شهرداری تبریز به صورت همزمان با جابجایی خانوارها در صدد تملک واحدهای ساکنان محدوده است.
    نجفیان پیشنهاد کرد پس از انجام جابجایی ها، اراضی این محدوده به استفاده طرح های تفصیلی تبریز رسیده و به رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد.
     گفته می شود حدود 528 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی ساکن سکونتگاه های غیر رسمی هستند که از این تعداد حدود 400 هزار نفر در تبریز زندگی می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو