مدیران خودروعصر اعتبار

تفاهم نامه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر بروجرد امضا شد

عصر ساختمان- تفاهم نامه همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، استانداری لرستان، شرکت توسعه متوازن مسکن ایرانیان به عنوان نهاد توسعه گر و اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان به منظور نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری در بروجرد امضا شد.

تفاهم نامه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر بروجرد امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از ایرنا،  این تفاهم نامه را سه شنبه «محمدسعید ایزدی» مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، «هوشنگ بازوند» استاندار لرستان، «محمد خوشرو» مدیرعامل نهاد توسعه گر و علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان امضا کردند.
    ایزدی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه به استناد مصوبه 11 خرداد ماه سال 95 ستاد ملی بازآفرینی شهری و مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است تا با ارایه طرح مناسب، بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر تاریخی بروجرد به عنوان یک پروژه مهم اقتصادی مقاومتی در این بخش برای نخستین بار در کشور اجرا شود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی همکاری با شرکت توسعه گر در تدوین طرح ها و برنامه ها به منظور نوسازی و باز آفرینی بافت های هدف در استان لرستان و اقدام برای طی مراحل تصویب آن از مراجع ملی و استانی را از مهم ترین وظیفه شرکت عمران و بهسازی شهر در این تفاهم نامه اعلام کرد.
    در ادامه این مراسم بازوند استاندار لرستان برنامه ریزی برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز تامین خدمات عمومی و سرانه های شهری در محدوده عملیاتی و هماهنگی برای تامین تسهیلات بانکی و استفاده از ظرفیت های استان برای پیشبرد بازآفرینی شهری در محدوده های هدف را مهمترین اهداف استانداری لرستان اعلام کرد.
    وی با بیان اینکه در شهر بروجرد هم اکنون 280 هکتار بافت تاریخی وجود دارد و حفظ آن برای ما اهمیت زیادی دارد، افزود: خوشبختانه مقدمات بهسازی بافت های ناکارآمد شهری در استان لرستان انجام شده است و باید با استفاده از توانمندی ها و مدیریت مناسب بخش خصوصی و مشارکت مردمی محلات هدف، از این ظرفیت در تولید و اشتغالزایی جوانان در استان استفاده کنیم.
    خوشرو مدیر عامل شرکت توسعه متوازن مسکن ایرانیان نیز در این مراسم بیان کرد: مطالعه و انتخاب بافت های هدف و نوسازی و بازآفرینی آن با همکاری استانداری لرستان و ارایه طرح های پیشنهادی و راه اندازی دفتر و تشکیل کارگروه های اجرایی از وظایف این نهاد توسعه گر در شهر بروجرد است.
    وی با بیان اینکه در اجرای این برنامه تمهیدات مورد نیاز برای جلب مشارکت های مردمی و نهادهای محلی در فرآیند نوسازی بافت های هدف انجام شده است، گفت: در این طرح استفاده از توان داخلی استان و نیروهای بومی مورد توجه قرار گرفته تا عملیات اجرایی نوسازی بافت های فرسوده در شهر بروجرد به عنوان یک الگوی موفق مطرح شود.
    علیخانی مدیرکل راه وشهرسازی استان لرستان نیز از دیگر حاضران در این مراسم گفت: هم اکنون بیش از 2 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در استان وجود دارد که 35 درصد جمعیت شهر استان در آن زندگی می کنند و احیاء و نوسازی این بافت ها بسیار ضروری است.
    با امضای تفاهم نامه همکاری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، استانداری لرستان، اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، شرکت توسعه متوازن مسکن ایرانیان به عنوان نهاد توسعه گر به منظور نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری در بروجرد قرار است در مدت 3 سال آینده احیای بافت های فرسوده شهری در شهر بروجرد انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو