مدیران خودروعصر اعتبار

درهای حرم امامین عسکریین (ع) راهی سامرا شد

عصر ساختمان- رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان از ارسال درهای حرم امامین عسکریین (ع) به سامرا خبر داد و گفت: خیّران اصفهانی برای ساخت این درها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند.

درهای حرم امامین عسکریین (ع) راهی سامرا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، مصطفی نوریان گفت: چهار جفت درهای مطلای حرم امامین عسکریین (ع) به همراه فرش ایوان طلا و پرده ابریشمی ورودی حرم حضرت عباس (ع) و چهار کتیبه ملیله، نقره و طلادوزی شده حرم امامین جوادین (ع) امروز (28فروردین) به عراق ارسال شد.

    وی با بیان این که حدود 50 هنرمند در رشته‌های نجاری، میناکاری، خوشنویسی، طلاکاری، معرق و قلمزنی در ساخت درهای حرم امامین عسکریین (ع) مشارکت داشتند گفتند: طراح این اثر نفیس، «پرویز اسکندرپور خرمی» است.

    نوریان با بیان اینکه مردم دوست‌دار اهل بیت برای ساخت این درها حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک کرده‌اند، افزود: این درها از جنس چوب ساج، انار و گردو است که در ساخت آن ها از مقادیری طلا و مس نیز برای تزئیین استفاده شده است.

    به گفته او، این درها هرکدام در ابعاد یک متر و 21 در دو متر و20 سانتی متر طراحی و ساخته شده و قرار است در ورودی‌های حرم امامین عسکریین (ع) نصب شوند.

    رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان بیان کرد: به نیت پنج تن آل عبا و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، مضامینی برگرفته شده از آیات مقدس قرآن کریم، زیارت جامعه کبیره و اسماءالله و در قسمت بالای هر کدام از درها صلوات بر محمد و آل محمد طراحی و حک شده است.

    وی ادامه داد: هزینه بافت فرش و پرده ابریشمی حرم حضرت عباس (ع) 350 میلیون تومان و هزینه کتیبه‌های حرم امامین جوادین (ع) نیز 280میلیون تومان بود که توسط خیرین و متبرعان اصفهانی تامین شده است.

    نوریان یاد آور شد: اصفهان با بهره‌مندی از هنرمندان فاخر و صنایع دستی ظریف و ارزشمند خود توانسته در کربلا و شهرهای مقدس عراق اقداماتی برای کاشی کاری معرق، هفت رنگ، گره چینی، دوخت کتیبه ها و روپوش های قبور ائمه (ع)، ملیله دوزی ها، ساخت صندوقچه های خاتم کاری و قلمکاری، کمک در ساخت صحن حضرت زهرا (س)، تأمین نیروهای انسانی برای اقدامات عمرانی در عراق، بازسازی حرمین شریفین در سامرا، سنگ کاری حرم حضرت سیدالشهدا (ع)، اعزام 100 نفر نیروی فنی، ساخت 8 درب برای حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع)، ساخت درب های مشبک، کتیبه قتلگاه حضرت سیدالشهدا (ع) و دوخت روپوش قبر مطهر حضرت مسلم ابن عقیل را انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو