مدیران خودروعصر اعتبار

بهسازی بیش از ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از بازسازی و بهسازی ۴۵ هزار ۶۰۰ واحد مسکن روستایی از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون در استان خبر داد.

بهسازی بیش از ۴۵ هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از ایسنا، ابراهیم فرزانه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: تاکنون بیش از 6 هزار تسهیلات تعمیرات و حمام روستایی پرداخت شده است.

    وی تعداد مهندسان عمران و معماری بر ساخت وساز روستایی را 250 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد 20 دفتر طراحی در سطح استان به کار تهیه نقشه و ... مشغول هستند.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد دوره های آموزشی بر گزار شده جهت ناظرین و کارگران و استادکاران خاطرنشان کرد: به میزان 87500 نفر ساعت کلاس های آموزشی برگزار شده است و از ابتدای سال 95 تاکنون جابجایی 55 روستای آسیب دیده در معرض خطر رانش صورت گرفته است .

    فرزانه با اشاره به تشکیل 5000 پرونده جهت پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی تصریح کرد: تعداد پرداخت تسهیلات جهت ساخت بهسازی طرح ویژه مسکن روستایی (با سقف 150 میلیون ریال) 2700 واحد بوده است .

    وی ادامه داد: تشکیل پرونده جهت پرداخت تسهیلات بازسازی ناشی از حوادث 3000 واحد است که در این بین برای 1000 واحد روستایی با سقف 200 میلیون ریال  و 220 واحد شهری با سقف 300 میلیون ریال،تسهیلات پرداخت شد.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از تامین اعتبار 50 میلیارد ریالی جهت کمک بلاعوض برای تسهیلات بازسازی خبر داد و عنوان کرد: کمک بلاعوض جهت واحدهای نیمه تمام اقشار کم درآمد روستایی 10 میلیارد ریال بوده است و برای 75 خانوار دارای دو معلول و بیشتر، روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تسهیلات پرداخت شد.

    وی اضافه کرد: تامین اعتبار بلاعوض جهت خانواده های دارای دو معلول و بیشتر 25 میلیارد ریال بوده است.

    آغاز بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان با اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد ریال

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان با اعتبار بانکی 1200 میلیارد ریال در سال 95 شروع شد که در این بین شناسایی و تشکیل پرونده اولیه جهت بافت فرسوده شهر دوگنبدان 3500 واحد در دستور کار قرار گرفت .

    فرزانه با بیان اینکه 1500 پرونده تشکیل شده برای دریافت مجوز نقشه به شهرداری دوگنبدان معرفی شدند، گفت: تامین اعتبار بلاعوض بافت فرسوده جهت کمک به آوار برداری،پروانه ساخت، تهیه نقشه و نظارت 270 میلیارد ریال بوده است و در همین راستا شروع به کار و پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده حدود 1000 واحد در دستور کار قرار گرفت.

    وی در ارتباط با بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان بیان کرد: جهت بازسازی بافت در معرض خطر شهر دوگنبدان تلاشهای مستمری توسط مسئولان کشوری و استانی صورت گرفت که بر همین اساس مصوبه ای در هیات دولت تدبیر و امید به تصویب رسید .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد بنیاد مسکن استان در حوزه ماشین آلات اشاره کرد و افزود: یکی از واحدهای اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد که در تمام پروژه ها فعالیت های مستمر و  چشمگیری دارد امور ماشین آلات است.

    وی ادامه داد: این واحد در اجرای پروژه ها ی عمرانی روستاها و بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث و سوانح طبیعی و محوطه سازی مسکن های شهری به عنوان یک واحد پشتیبانی کننده و از بازوهای اجرایی فنی مهندسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بشمار می رود.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: واحد ماشین آلات  با برخورداری از انواع ماشین آلات، خدماتی را از ابتدا تاکنون ارائه کرده که مهمترین آنها عملیات زیر سازی و آماده سازی در استان، اجرای طرح هادی در بیش از 395 روستا در استان، عملیات و آماده سازی زمین روستاهای جابجایی در استان واجرای عملیات آسفالت و زیر سازی بخشی از خیابانها در استان فارس بوده است.

    فرزانه در پایان با اشاره به عملکرد حوزه حساب امام خمینی(ره) 100 و انجمن خیرین خاطرنشان کرد: ساخت 12 واحد مسکونی در اکبرآباد یاسوج از طریق حمایت های خیرین و حساب 100 امام راحل ( ره)، ساخت 200 واحد مسکونی از طریق اعتبارات ریاست جمهوری و حمایت حساب 100 و انجمن خیرین، ساخت 12 واحد مسکونی در سروک از توابع شهرستان بویراحمد با اعتبارات مسکن مهر و کمک خیرین، ساخت تعداد 5 باب حمام روستایی برای نیازمندان در روستاها از طریق خیرین، ساخت5 واحد مسکونی از محل اعتبارات بنیاد مسکن و تعهد بازپرداخت توسط خیرین، پرداخت تسهیلات به خانوارهای دو معلولی و بالاتر ، تهیه زمین به میزان 40 خانوار دومعلولی در شهرهای دهدشت، چرام، لیکک از مهمترین عملکرد حوزه حساب 100 امام خمینی(ره) و انجمن خیرین در استان بوده است.

    وی اضافه کرد: تکمیل تعداد 57 واحد خانواده های دو معلولی که نیمه تمام بودند جهت خانواده های دو معلولی، خرید 28 واحد منزل مسکونی در شهرهای لنده، لیکک، دهدشت جهت خانواده های دو معلولی و ساخت تعداد 83 واحد مسکن مسکونی در شهرهای استان جهت خانواده های دو معلولی برابر تفاهم نامه 5 جانبه از دیگر اقدامات حوزه حساب 100 امام خمینی(ره) و انجمن خیرین در استان بوده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار