مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش چشم‌گیر حوادث ناشی از گودبرداری‌ها در تهران

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان از اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان بعد از ۲۱ سال خبر داد و گفت: با افزایش نظارت بر گودبرداری‌های ساختمان میزان حوادث ناشی از این گودبرداری‌های خطرناک در تهران کاهش یافته است.

کاهش چشم‌گیر حوادث ناشی از گودبرداری‌ها در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی روانشادینا عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه از سال 91 بازرسی بر نحوه گودبرداری‌های ساختمان تشدید یافته است، گفت: در آیین نامه اجرایی قانون فعلی نظام مهندسی گزارشات مهندسان ناظر ساختمان از مرحله فنداسیون شروع شده و با توجه به اینکه گودهای عمیقی در استان تهران وجود دارد و برخی مشکلات برای اهالی ایجاد کرده، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یک تیم بازرسی قوی برای شناسایی و نظارت بر گود برداری‌ها قرار داده است.

    وی افزود: با ایجاد تیم قوی نظارت بر مهندسان ناظر و گود برداری‌ها خوشبختانه میزان حوادث ناشی از گودبرداری‌های در تهران بسیار کاهش یافته است.

    عضو هیئت مدیره نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در دستور کار قرار دارد، افزود: قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان فعلی مربوط به سال 74 بوده است که در آن زمان این یک قانون مترقی به شمار می‌رفته است.

    روانشادینا اظهار داشت: در طول این 21 سال نقاط ضعفی مشاهده شده و لازم است برای اجرای کامل آن اصلاحاتی صورت گیرد.

    وی در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته یکبار در اصلاح این قانون در مجلس شورای اسلامی مطرح شد ولی فوریت این قانون رأی نیاورد اما امسال نظام مهندسی در حال پیگیری اصلاح این قانون هم در مجلس و هم در هیئت دولت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی