مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۱۹میلیاردریال صرف بهسازی و ساخت مسکن روستایی در بهاباد و خاتم شد

عصر ساختمان- به گفته مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهاباد و خاتم پارسال در مجموع ۱۹میلیارد و ۲۴۵میلیون ریال تسهیلات صرف بهسازی و ساخت مسکن روستایی در این دوشهرستان شده است .

بیش از ۱۹میلیاردریال صرف بهسازی و ساخت مسکن روستایی در بهاباد و خاتم شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از ایرنا، مجتبی رفیعیان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهاباد به مناسبت دهه افتتاح حساب 100 امام (ره)گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهاباد در سال گذشته 10 میلیاردو 530 میلیون ریال تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستائی به تعداد 64 فقره به متقاضیان پرداخت کرده است .
    وی به انجام عملیات عمرانی در 6 روستای شهرستان اشاره کرد و افزود : انجام عملیات عمرانی در 6 روستای احمدآباد بنیز و آسفیچ ده عسکر و گرگین آباد و فودیج با اعتباری بالغ بر 4 میلیاردو 87 میلیون ریال در سال گذشته انجام شده است .
    رفیعیان ارائه114 فقره خدمات فنی و مهندسی به روستاییان جهت اخذ پروانه ساختمانی ، سند روستایی ،واگذاری سه واحد مسکن شهری از 20 واحدی بهار بهاباد به متقاضیان با 450 میلیون ریال تسهیلات کم بهره که 17 واحد دیگر ساخته شده و آماده واگذری می باشد،واگذاری 60 قطعه زمین مسکونی و تجاری در سطح شهر و روستا ،پیگیری و صدور 173 جلد سند روستایی و شهری در راستای همکاری با اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان از طریق قانون الحاق و تحویل اسناد به شهروندان و روستاییان را از دیگر فعالیتهای سال گذشته برشمرد .
    وی همچنین از تملک اراضی جهت تفکیک و واگذاری به روستاییان در روستاهای پرک ، سنجدک، زارکوییه، کویجان، بنستان، قادرآباد و کمکوییه و بهدان با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان ، اخذ اسناد اراضی تملکی در روستاهای پرک و سنجدک و همیجان ، پیگیری درخواست های مردمی در جهت تغییر کاربری اراضی جهت مرتفع شدن مشکل ساخت و ساز در روستا ها از طریق کمیسیون تغییر کاربری استان با لغ بر 70 مورد در سطح شهرستان ،اخذ و پرداخت 140 تن قیر یارانه ای به پیمانکاران در راستای اجرای پروژه های مشارکتی با دهیاری ها در روستاهای دهنودشت ، احمدآباد، زارکوییه، آسفیچ، ده علی، سیمکوییه و بنستان از دیگر فعالیتهای بنیاد مسکن بهاباد در سال گذشته بوده است.
    ******
    رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خاتم گفت: در سال 95تعداد 56 واحد مسکونی در خاتم با تسهیلاتی به مبلغ 8 میلیارد و 715 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.
    محمدرضا دهقان همزمان با هفته بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا در تشریح عملکرد سال گذشته این اداره افزود: در سال گذشته همچنین تعداد 18 واحد مسکونی به منظور تامین مسکن مناسب ویژه اقشار کم درآمد ساخته و آماده واگذاری به متقاضیان است.
    وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن به منظور ایجاد انگیزه و رسمیت بخشیدن به مالکیت روستائیان و جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها یادآور شد: در سال 95 همچنین تعداد 500 جلد پرونده سند شهری – روستایی جهت صدور سند به ادارات ثبت شهرهای هرات و مروست ارسال شده است.
    این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاتم اقدام به توزیع قیر یارانه ای کرده است که خوشبختانه در جهت جذب قیر با مجموع 189 تن در سطح استان در جایگاه خوبی قرار دارد.
    وی اظهار کرد: جهت تعمیر واحدهای فرسوده، آسیب دیده از سوانح طبیعی و تسهیلات ساخت حمام برای متقاضیان واجد شرایط روستایی جمعا 85 فقره تسهیلات قرض الحسنه جهت جذب به بانکهای عامل معرفی شده اند.
    وی گفت: اجرای طرح هادی و پروژه های عمرانی در سال 95 در هفت روستا اجرا شده است که در ادامه روند اجرای این طرح روستاهای کرخنگان، شهریاری سفلی، احمدآباد، هرابرجان، خوانسار و بختیاری زیرسازی و آسفالت شده است.
    دهقان افزود: این بنیاد نسبت به تصویب طرح هادی روستاهای بوروئیه خوانسار و چالمه اقدام و پیگیری تامین اعتبار جهت بازنگری طرح های هادی روستاهای کرخنگان، چنارناز و هاشم آباد چاهک نیز نموده است.
    بخش مرکزی شهرستان خاتم دارای 24 روستا است.
    شهرستان های خاتم و بهاباد بترتیب با 40 و 30 هزار نفر جمعیت در 240 و 200 کیلومتری جنوب و شرق شهر یزد قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو