مدیران خودروعصر اعتبار

در نشست خبری بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بیان شد؛

کاخ مروارید وضعیت بغرنجی دارد

عصر ساختمان- ما تجربه خوبی از اداره کاخ موزه‌ها توسط نهادهای دیگر نداریم.

کاخ مروارید وضعیت بغرنجی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از باشگاه خبرنگاران، در نشست خبری بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی که در مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی برگزار شد؛ محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص ادعایی مبنی بر تملک دو کاخ موزه و واکنش سازمان میراث فرهنگی نسبت به این ادعا گفت: اگرچه هم اکنون دادگاه بدوی در رابطه با این ادعا برای دو کاخ موزه به نفع این بنیاد رای داده اما بنا بر آنچه تعریف شده کاخ موزه ها ارتباطی به خاندان پهلوی ندارند و ارتباط مستقیمی به میراث فرهنگی پیدا می‌کنند.

    وی افزود: ما تجربه خوبی از اداره کاخ موزه‌ها توسط نهادهای دیگر نداریم. اصلا اینکه مالکیت کاخ موزه ها از سازمان میراث فرهنگی به دستگاه دیگری منتقل بشود، برای کشور خوب نیست. هم اکنون کاخ مروارید وضعیت بغرنجی دارد. ما از کاخ موزه ها انتظار درآمدزایی نداریم. انتظارمان این است که این بناهای تاریخی به اقتصاد شهر کمک کنند.

    معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: کاخ موزه‌ها به نوعی تنفس‌گاه های شهر تهران هستند.

    طالبیان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چرا سازمان میراث فرهنگی در حالی که بر اهمیت ارتباط میان دانشگاه ها و سازمان تاکید دارد، به تحصیل کرده‌های رشته مرمت پشت کرده است، اظهار داشت: کارشناس‌هایی در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند که اکثر آنها فکر می‌کنند که باید در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استخدام شوند. این در صورتی است که ما اصلا اجازه استخدام نداریم. بنابراین ما باید بستری را به گونه ای فراهم کنیم که تحصیل کرده‌های رشته مرمت صاحب کار خودشان بشوند. البته جلسه ای با اساتید دانشگاه تهران داشتیم و از آنها خواسته‌ایم که نمایندگانی را معرفی کنند تا پروژه های راهبردی را به آنها بدهیم.

    وی افزود: ما بارها به تدوین نظام مهندسی مرمت تاکید کردیم و این نظام کمک می‌کند که مرمت‌گران بتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار