مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن اجتماعی از خرداد اجرایی می شود

عصر ساختمان- معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از شروع اجرای فاز اول مسکن اجتماعی در خرداد ماه خبر داد و گفت: مسکن اجتماعی در فاز مسکن استیجاری در خردادماه پس از ابلاغ بودجه اجرایی می‌شود.

مسکن اجتماعی از خرداد اجرایی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از ایلنا، جواد حق‌شناس  درباره زمان اجرای طرح مسکن اجتماعی اظهار داشت: ایده دولت یازدهم برای تامین مسکن کم درآمدها برنامه جامع و مختصری است که مشمول گروه‌های حقیقی فاقد درآمد می‌شود که در دنیا این طرح تحت عنوان مسکن اجتماعی شناخته شده است.

    وی افزود: مقدمات و چارچوب نظری این طرح از ابتدای این دولت شروع شد و در طرح جامع مطالعات مفصل آن آمده است و برای اجرای آن از تجربه دنیا استفاده کردیم.

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه چیزی حدود سه الی چهار میلیون خانوار شامل این طرح می‌شوند گفت: هرچند قرار بود این طرح زودتر به اجرا برسد اما مشکلات مسکن مهر و پیش‌بینی منابع اجرایی این طرح، دولت را قانع کرد تا ابتدا مسکن مهر را به سرانجام برساند و بعد مسکن اجتماعی را اجرایی کند.

    حق‌شناس ادامه داد: اوایل سال گذشته طرح مسکن اجتماعی به سازمان برنامه پیشنهاد داده شد و سازمان هم با این طرح موافقت کرد و در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفت.

    وی با اشاره به دستگاه‌هایی که در طراحی و اجرای طرح مسکن اجتماعی دخیل هستند اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک مرکزی، بانک مسکن، سازمان برنامه، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و وزارت کار از جمله نهادها و دستگاه‌های درگیر در اجرای مسکن اجتماعی هستند.

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در طرح اولیه قرار بر این بود که برنامه شش ساله مسکن اجتماعی از سال 95 شروع و تا پنج سال دیگر در قالب برنامه ششم ادامه پیدا کند اما در سال گذشته این طرح در بسیاری از کمیسیون‌ها و نهادهای مرتبط با آن مطرح شد و در نهایت اواخر سال گذشته به تصویب رسید. بنا بر این سال گذشته اجرایی نشد.

    حق‌شناس ادامه داد: قرار بر این است که در طرح مسکن اجتماعی و حمایتی سالانه 100 هزار واحد مسکن حمایتی در قالب مسکن ملکی و مسکن اجتماعی در قالب مسکن استیجاری به اجرا برسد.

    وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است گفت: قرار است بانک مرکزی تسهیلات مورد نیاز را با نرخ سود 5 درصد تامین کند.

    حق‌شناس گفت: هزینه یارانه‌ای آن در بخش پرداخت یارانه مستقیم و تسهیلات بانکی 200 میلیارد تومان است که بنا است سازمان مدیریت از محل یارانه‌ها این بودجه را تامین کند. منتظر این هستیم که سازمان برنامه، بودجه سال 96 را ابلاغ و تخصیص دهد و پس از آن طرح اجرا می‌شود.

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه طرح مسکن اجتماعی خردادماه با تخصیص بودجه در فاز مسکن استیجاری به اجرا می‌رسد گفت: در بخش ساخت هم کسانی که مسکن مهر فاقد متقاضی را انتخاب کنند می‌توانند از کمک‌های 7 میلیون تومانی استفاده کنند.

    حق‌شناس تاکید کرد: اگر منابع مورد نیاز تامین شود طرح مسکن اجتماعی به سرعت به اجرا می‌رسد و پیش خواهد رفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو