مدیران خودروعصر اعتبار

چند کارگر ساختمانی متقاضی بیمه هستند؟

عصر ساختمان- نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با تشریح آخرین آمار ثبت نام کارگران ساختمانی در سامانه خدمات رفاهی، از کارگران خواست تا ۱۵ اردیبهشت ماه نسبت به ثبت و درج اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.

چند کارگر ساختمانی متقاضی بیمه هستند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از ایسنا، سیدهادی ساداتی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 700 هزار نفر از کارگران ساختمانی در سامانه ثبت نام کردند و اگر مشکلاتی نظیر سرعت کند اینترنت برطرف شود و به ما اجازه دهد ثبت نام بیشتری در سامانه صورت می‌گیرد.

    وی افزود: سامانه خدمات رفاهی با همت و تلاش معاونت رفاه وزارت کار سال قبل در اوایل دی ماه رونمایی شد و به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. این سامانه با هدف ثبت و پایش اطلاعات کارگران ساختمانی ایجاد شده و روند کار سامانه به این شکل است که افراد اطلاعات خود و افراد تحت تکفلشان را در این سامانه به ثبت برسانند.

    نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ادامه داد: البته این سامانه سال 94 راه‌اندازی شده بود و آن زمان چهار شهر نکای مازندران، ساوه مرکزی، ازنای لرستان و خرمشهر به عنوان پایلوت برای اجرای طرح معرفی شدند که به دلیل پاره‌ای مسایل و مشکلاتی که نسبت به ثبت اطلاعات صورت گرفت راه‌اندازی و فعالیت رسمی آن بیش از یکسال و نیم طول کشید.

    به گفته ساداتی، راه اندازی این سامانه به دنبال تدوین آیین نامه مربوط به قانون رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی صورت گرفته و یکی از دستورالعمل‌های آن ایجاد سامانه‌ای برای متقاضیان بیمه ساختمانی بوده است.

    وی متذکر شد: با توجه به ثبت نام حدود 700 هزار کارگر ساختمانی در این سامانه انتظار ما این است که مشکل سرعت اینترنت که هم اکنون جوابگوی ثبت نام افراد نیست هرچه سریع‌تر برطرف شود.

    نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گفت: البته مهلت ثبت نام تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده تا افراد بتوانند نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات خود اقدام کنند ولی اگر مشکل سرعت اینترنت حل نشود، در روند پایش اطلاعات و ساماندهی و انجام بازرسی‌های پس از ثبت نام می‌تواند خلل ایجاد کند.

    وی تصریح کرد: فلسفه راه اندازی سامانه، دستیابی به آمار صحیح و دقیق تعداد کارگران ساختمانی، تعداد کارگران بیمه شده و کارگران متقاضی بیمه است و کار ثبت نام در تمام شهرهایی که دارای انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی هستند با قدرت و سرعت در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار