مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد:

آمار دقیقی از خانه‌های خالی از سکنه در تهران نداریم

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از تعداد خانه‌های خالی از سکنه در تهران وجود ندارد، گفت: اگر سیاست‌های پولی و بانکی توسط دولت و مجلس سال قبل اصلاح می‌شد، مسکن در سال ۹۵ وارد رونق می‌شد.

آمار دقیقی از خانه‌های خالی از سکنه در تهران نداریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل ازفارس، حسام عقبایی در پاسخ به این سوال که این روزها اظهارات مختلفی از وجود خانه‌های خالی از سکنه عنوان می‌شود، آیا آماری از این واحدهای مسکونی در تهران وجود دارد، گفت: آمار دقیقی از وجود خانه‌های خالی از سکنه در شهر تهران وجود ندارد اما نکته‌ای که مهم است این است که بخش عمده‌ای از خانه‌های خالی از سکنه که این روزها مطرح می‌شود، مربوط به استان تهران و حاشیه شهر تهران است.

    وی افزود: بخش عمده‌ای از این آمار استان تهران مربوط به واحدهای مسکن مهر و واحدهای مسکونی حاشیه شهر تهران است که بنا به دلایلی خالی از سکنه باقی مانده‌اند.

    عقبایی با اشاره به اینکه وجود خانه‌های خالی از سکنه دلایل مختلفی دارد، گفت: طبق آمارهای منتشر شده، صدور پروانه‌های ساختمانی در سال 94 حدود 47 درصد و در بهار سال 95 حدود 17 درصد کاهش داشته است، بنابراین تولید مسکن افزایش پیدا نکرده است که بگوییم این خانه‌های خالی از سکنه به دلیل افزایش تولید بوده است.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک اضافه کرد: البته وجود خانه‌های خالی از سکنه در شهرهای بزرگ عمدتاً مربوط به واحدهای لوکس است، پس بنابراین وجود این واحدهای خالی از سکنه به دلیل کاهش قدرت خرید است.

    وی با تاکید بر اینکه خریدار بالقوه مسکن در بازار زیاد است، اما خریدار بالفعل و دارای قدرت خرید، کم است، اظهار داشت: شک نکنید که تولید مسکن همواره از نیاز و تقاضا عقب بوده است، پس وقتی تعداد خانه‌های خالی از سکنه همواره رشد دارد به دلیل تولید مسکن بیش از تقاضا نیست، بلکه به دلیل کاهش قدرت خرید است.

    عقبایی با اشاره به اینکه حجم معاملات مسکن در بهار سال 96 مانند بهار سال 95 است و رشد نداشته است، گفت: اعتقاد ما بر این است که ماه فروردین که رو به اتمام است و آمارهای آن مشخص است و ماه اردیبهشت نیز به دلیل اینکه اذهان مردم به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه و انتخابات معطوف است، پس تصور نمی‌شود، تغییر آن چنانی در وضعیت خرید و فروش تا خردادماه سال جاری رخ دهد.

    عقبایی در پاسخ به این سوال که وزیر راه و شهرسازی رونق بخش مسکن در سال جاری امیدوار است، افزود: اگر دولت و مجلس سال گذشته سیاست‌های پولی و بانکی را اصلاح می‌کردند، قطعاً در سال 95 شاهد رونق بخش مسکن بودیم.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: بخش مسکن تا پایان شهریورماه وارد رونق خواهد شد، اما باز هم تاکید می‌کنم، تا سیاست‌های پولی و بانکی اصلاح نشود، بخش مسکن وارد رونق نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو