مدیران خودروعصر اعتبار

صادق زاده مطرح کرد؛

مطالعات شهرسازی در زمینه مناسب سازی معابر پیشرفته‌تر از ژاپن است

عصر ساختمان- مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر مطالعات معاونت شهرسازی شهرداری تهران در زمینه مناسب سازی معابر، پیشرفته‌تر از کشور ژاپن است.

مطالعات شهرسازی در زمینه مناسب سازی معابر پیشرفته‌تر از ژاپن است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، سهیلا صادق زاده مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران اظهار کرد: به منظور مناسب سازی ساختمان‌ها و معابر در پایتخت علاوه بر تشکیل ستاد فنی که متشکل از مجموعه معاونان شهرداری و نمایندگان شورای شهر است، سه کار گروه دیگر نیز شامل  فنی و شهرسازی، شهرسازی و معماری همچنین اجتماعی که بحث‌های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده دارد نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

    وی با بیان اینکه کارگروه آموزش نیز مسئول برگزاری دوره‌های آموزشی بوده که ریاست آ ن بر عهده شهردار تهران است، افزود: از سال 87 فعالیت‌های مطالعاتی بر موضوع مناسب سازی معابر برای معلولان آغاز شد و در این میان یکسری اقدامات که بر عهده معاون فنی و عمران مناطق بوده است صورت گرفته که از سوی معاونت شهرسازی بر روند آن‌ها نظارت شد. 

    صادق زاده با اشاره به اینکه پس از ایجاد شیوه‌ نامه‌ای در این زمینه نظارت بر اجرا نیز عملیاتی شد، تصریح کرد: متولی اجرای این شیوه‌ نامه‌ها شهرداری‌های مناطق، ماموران نواحی و مهندسان ناظر هستند و شهرداری نیز وظیفه نظارت بر روند را عهده دار است.

    مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: در بحث مناسب سازی از لحاظ مطالعات، دستورالعمل و شیوه‌ها از کشور ژاپن نیز جلوتر هستیم از جمله خودروهایی که برای سرویس معلولان در تهران موجود است ولی هنوز اجرای این روش‌ها در مرحله گذرا قرار دارد که برای پیشرفت این اقدامات نیازمند همکاری سایر نهاد‌ها و شهروندان هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه با همکاری وزارت آموزش و پرورش و به منظور آموزش و آشنایی دانش آموزان با اصول ساخت و ساز تهیه ضوابط شهرسازی به صورت گرافیکی تهیه و در قالب پکیج در سطح وسیع در اختیار آنان قرار گرفته است، گفت: در راستای آموزش کارگروه‌های مناطق، ماموران نواحی، کارشناسان، معاونان عمران و فنی مناطق دوره‌های آموزشی مناسب سازی ساخت وساز برای آنان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار