مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اعتبار هزار میلیارد تومانی در محورهای شمالی هزینه شد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از هزینه کرد اعتبار حدود هزار میلیارد تومانی محورهای شمال کشور در گلستان، گیلان و مازندران در دولت یازدهم خبر داد.

اعتبار هزار میلیارد تومانی در محورهای شمالی هزینه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی اظهار کرد: همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان مازندران، 2 تونل در مسیر چهار بانده جاده تهران به سوادکوه و بخشی از باند بزرگراه پل سفید به قائم شهر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولین شهری به بهره برداری رسید.

    وی تصریح کرد: یک محور حد فاصل پل سفید به شیرگاه، طرح دیگر تونل آزادراه نوشهر به چالوس و طرح سوم محور کمربندی ساری است که به بهره برداری می رسد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از هزینه کرد اعتبار حدود هزار میلیارد تومانی محورهای شمال کشور در گلستان ، گیلان و مازندران در دولت یازدهم خبر داد.

    خادمی به طرح محور پل سفید به قائم شهر اشاره کرد و گفت: این طرح پیش از نوروز سال ٩٦ به دلیل رفاه حال شهروندان زیر بار ترافیک قرار گرفت که امروز این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

    وی، اعتبار هزینه ساخت محور پل سفید به قائم شهر را حدود 200 میلیارد تومان، اعلام و خاطرنشان کرد: 2 تونل زیرآب به شیرگاه به طول هزار و 570 متر و 110 متر پل و 3 کیلومتر دیوارهای بلند به بهره برداری رسیده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طرح دیگر تونل محور نوشهر به چالوس به طول 530 متر مربع و اعتبار ٩٧ میلیارد تومانی است.

    خادمی با اشاره به اینکه طرح سوم، محور کمربندی شهر ساری است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته با اتمام تقاطع غیرهمسطح سمسکنده عملا این طرح هم زیر بار ترافیک قرار گرفت که گره ترافیکی برای مسافرانی که قصد سفر به استان گلستان را داشتند کم کرده است.

    عبدالجواد توحیدی فرماندار سوادکوه نیز در حاشیه این مراسم در مورد 22 تونل بهره برداری شده، گفت: تونل اول پایین تر از پارک جوارم و تونل دوم در ابتدای شیرگاه واقع شده است که دیوار بتنی و ژئوگریدی 8 کیلومتر، به طول 1570 متر به بهره برداری رسیده است. با بهره برداری از این 2 تونل نقاط پرحادثه در محور سوادکوه حذف و انتظار می‌رود تا ترافیک جاده‌ای کاهش پیدا کند.

    فرماندار سوادکوه، مزایای این طرح را 36 دقیقه کاهش در زمان سفر، یک میلیون و 500 هزار لیتر در سال صرفه جویی در مصرف سوخت، تسهیل در ترافیک مسافر و کالا، افزایش ایمنی سفر با حذف تصادف‌های رو در رو و ایجاد اشتغالزایی اعلام کرد.

    توحیدی گفت: 184 کیلومتر از 187محور سوادکوه از رودهن تا چهار خطه شده است و در این محور برای جلوگیری از حوادث ناشی از سقوط سنگ تاکنون 3 تونل ساخته شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی