مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل بنیاد مسکن استان اعلام کرد:

مقاوم‌سازی ۲۱ هزار واحد مسکونی روستایی یزد تاکنون

عصر ساختمان- مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد با اشاره به اتمام تهیه طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، از اجرای ۹۱ طرح هادی روستایی استان در سال گذشته خبر داد.

مقاوم‌سازی ۲۱ هزار واحد مسکونی روستایی یزد تاکنون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، علیرضا قربانیان ضمن گرامیداشت سالروز افتتاح حساب 100 امام و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بنیاد مسکن یک نهاد عمومی غیر دولتی است که در 21 فروردین‌ماه 1358 با صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) به عنوان اولین نهاد سازندگی در کشور شکل گرفت و یکی از مهمترین دغدغه‌های امام راحل یعنی موضوع مسکن محرومان، برعهده‌ی این نهاد گذاشته شد که البته هم‌اکنون این وظایف در سه بخش مسکن شهری، عمران روستایی و همچنین بازسازی و مسکن روستایی در حال انجام است.

    وی با اشاره به این که یکی از مهمترین فعالیت‌های حوزه عمران روستایی اجرای طرح‌های هادی است، افزود: در سال گذشته طرح هادی در 91 روستای استان اجرایی شده است.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان با بیان این که تهیه طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار به اتمام رسیده است، افزود: در سال گذشته 17 طرح تفکیکی تهیه و دو طرح نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

    قربانیان در ادامه از اختصاص بالغ بر پنج هزار و 400 تن قیر یارانه‌ای در 123 روستا جهت اجرای طرح هادی، توسعه و آسفالت معابر روستایی در سال گذشته خبر داد.

    وی واگذاری زمین به متقاضیان روستایی را از دیگر وظایف این معاونت ذکر کرد و گفت: در سال گذشته بالغ بر یک‌هزار و 400 قطعه زمین در 127 روستای استان به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده و تملک 139 هکتار زمین روستایی توسط این نهاد به منظور قطعه‌بندی و واگذاری به متقاضیان در همین راستا صورت گرفته است.

    این مقام مسئول با تاکید بر تاثیر رفع مشکل مالکیت‌ها در روستاها بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، از سنددار شدن یک‌هزار و 507 واحد مسکن روستایی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: براساس برنامه پنجم توسعه، صدور سند واحدهای مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده که در این خصوص با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک، در سال گذشته 611 جلد سند صادر و به صاحبان آنها واگذار شده است.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان در بحث بازسازی و مسکن روستایی با اشاره به کثرت وقوع برخی حوادث طبیعی همچون زلزله در کشور، به افتتاح 20 هزار و 77مین واحد مسکونی مقاوم روستایی که با استفاده از تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ساخته شده اشاره و اضافه کرد: بنیاد مسکن استان از سال 84 در راستای همین تسهیلات موفق به معرفی متقاضیان روستایی به بانک‌های عامل شده که در سال گذشته نیز به میزان بالغ بر 630 مورد به بانک‌های عامل معرفی و از این میزان 440 مورد موفق به گرفتن پایان کار شده‌اند.

    وی افزود: همچنین بیش از 280 مورد پرونده تسهیلات قرض الحسنه برای تعمیر و افزایش عمر مفید ساختمان‌ها تشکیل شده که از این میزان، بیش از 230 مورد به متقاضیان پرداخت شده است. همچنین تعداد بالغ بر 180 واحد مسکونی در حوادث غیر مترقبه در استان توسط این نهاد تعمیر و ساخته شده است.

    وی با اشاره به مجموعه‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها به شروع ساخت بالغ بر 60 واحد مسکونی و واگذاری بالغ بر 90 واحد مسکونی به متقاضیان در سطح روستاهای استان خبر داد.

    قربانیان از دیگر فعالیت‌های این حوزه را برگزاری کارگروه تأمین مسکن، دوره‌های‌های آموزشی پدافند غیر عامل و مهندسی ارزش‌، راه‌اندازی سامانه نظام فنی روستایی و ارائه خدمات فنی به روستاییان در قالب دفاتر طراحی و نظارت برشمرد.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان در پایان نیز در تشریح عملکرد بنیاد مسکن در حوزه شهری گفت: در راستای توسعه ساخت و ساز واحدهای ویلایی، این کار در شهرستان‌های استان از دو سال گذشته آغاز شده که  ساخت بالغ بر 330 واحد در سال گذشته به اتمام رسیده و 160 واحد نیز شروع به ساخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو