مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن خبر داد؛

تحویل ۳۱۳ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تحویل ۳۱۳ هزار واحد مسکن مهر خبر داد و گفت: ۸۰۰۰ واحد نیز بدون متقاضی بوده و بیش از ۳۰ هزار واحد نیز باقی‌مانده است که پایان امسال ساخته خواهد شد.

تحویل ۳۱۳ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، علیرضا تابش در «مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تشکیل حساب 100 امام به فرمان امام خمینی (ره)» که صبح امروز  در محل این بنیاد برگزار شد، با اشاره به بررسی اقدامات سالیانه بنیاد مسکن در ایام سالگرد تأسیس آن و ابلاغ تکالیف واحدها و ادارات کل استانی به صورت جزئی در هر سال گفت: برنامه‌های سال جاری بنیاد با شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» هماهنگ است و به آن توجه کامل کرده‌ایم.

    وی مهمترین منبع بالادستی در تهیه برنامه‌های بنیاد مسکن را طرح جامع مسکن روستایی با نام «بهسازی و نوسازی روستا» عنوان و اظهار کرد: اهداف این طرح شامل افزایش تاب‌آوری مسکن روستایی در برابر سوانح، رفع مشکل نیاز مسکن روستاییان، ارتقای سطح کیفی خانه‌های روستایی، رونق ساخت و ساز در روستا برای ایجاد اشتغال با هدف اشتغالزایی 100 هزار نفر به طور مستقیم و 50 هزار نفر به طور غیرمستقیم به این صورت که ساخت هر دو واحد مسکن روستایی، یک شغل مستقیم و نیم شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند، استفاده صحیح از مصالح ساختمانی و رونق واحدهای تولیدی آن، استفاده از توان فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی در ساخت و ساز روستایی، هدایت پس‌انداز روستاییان به ساخت و ساز، باقی ماندن جمعیت روستاییان در روستاها و نهایتاً اجرای اصل 31 قانون اساسی است.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از سال 84 تاکنون ساخت یک میلیون و 700 هزار واحد روستایی آغاز شده که ساخت یک میلیون و 576 هزار واحد مسکن در روستاها به پایان رسیده است؛ ضمن اینکه 339 هزار واحد مسکن روستایی نیز بازسازی شده است که در مجموع در این 12 سال، یک میلیون و 915 هزار واحد مسکن روستایی، بهسازی یا نوسازی شده که این تعداد، 36 درصد کل واحدهای مسکن روستایی از پنج میلیون مسکن روستایی را تشکیل می‌دهد.

    تابش با بیان اینکه امسال در نظر داریم 200 هزار واحد مسکن جدید در روستاها بسازیم، گفت: بانک‌ها باید برای اجرای این طرح، چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ قیمت به بنیاد مسکن یا روستاییان اعطا کنند.

    وی از دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن را نوسازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی و بهسازی یا ایمن‌سازی 30 درصد از واحدهای مسکن روستایی، ذکر و خاطرنشان کرد: تاکنون برای 15 هزار روستا طرح «هادی» اجرا شده است.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به سنددار کردن واحدهای مسکن روستایی و ادامه اجرای آن در سال جاری تأکید کرد: در سال 95 بیش از 30 درصد از منابع تخصیصی برای اجرای طرح «هادی» را دریافت کردیم و اجرای این طرح را ادامه دادیم.

    تابش، مصوبات مجلس در برنامه ششم را یادآور شد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید 30 درصد روستاهای در معرض خطر با اولویت روستاهای مرزی، ایمن‌سازی شود. امسال نیز 2000 روستای جدید را در برنامه اجرای طرح «هادی» داریم؛ ضمن اینکه توانسته‌ایم 400 تا 500 هزار تن قیر رایگان دریافت کنیم.

    وی در بخش دیگری از اظهارات خود، به فعالیت‌های بنیاد مسکن در بخش مسکن شهری پرداخت و ادامه داد: برای شهرهای زیر 25 هزار نفر، 347 هزار واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده که 313 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است. همچنین 8000 واحد نیز بدون متقاضی بوده و بیش از 30 هزار واحد باقی‌مانده تا پایان امسال ساخته خواهد شد. همچنین از محل حساب 100 امام برای ساخت 35 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تاکنون 20 هزار واحد مسکن خیرساز، تولید و به نیازمندان تحویل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو