مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

اتمام بازسازی واحدهای تخریب شده زلزله خراسان رضوی تا پایان فصل کاری

عصر ساختمان- مهدیان با اشاره به اینکه حدود یک هزار واحد مسکن روستایی تخریب شده است، گفت: کارِ بازسازی واحدهای تخریب شده آغاز شده و اعتبارات آنها به دولت ابلاغ شده که به دلیل زمان‌بر بودن آنها بنیاد مسکن از منابع داخلی خود استفاده می‌کند.

اتمام بازسازی واحدهای تخریب شده زلزله خراسان رضوی تا پایان فصل کاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عزیزالله مهدیان معاون روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه زلزله سه روز گذشته خراسان رضوی بین 24 تا 25 روستا تحت تأثیر قرار گرفته اند، گفت: بسیاری از واحدهای تخریب شده بر اثر زلزله فرسوده بودند بنابراین با کوچک‌ترین ترک باید تخریب و بازسازی شوند.

    وی در ادامه افزود: حدود یک هزار واحد در روستا‌های خراسان رضوی به صورت 100 درصد تخریب شده اند که اولویت اصلی بنیاد مسکن این واحد‌ها هستند.

    مهدیان تصریح کرد: با برنامه ریزی که انجام دادیم میزان اعتبارات لازم را به دولت ارائه کردیم تا به تصویب برسد. البته بنیاد مسکن منتظر ابلاغ این اعتبارات نشده و از منابع داخلی خود، کارِ بازسازی این واحد‌ها را شروع کرده است.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: با تمامی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در خراسان رضوی برای پرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی رایزنی کردیم و نشست‌هایی را نیز با استاندار خراسان رضوی برای اجرای هرچه سریعتر بازسازی واحدهای آسیب دیده برگزار کردیم.

    وی اظهار داشت: 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و 2 میلیون تومان نیز به واحدهایی که لوازم منزل آنها تخریب شده از طریق حساب 100 امام پرداخت می‌شود.

    مهدیان تصریح کرد: بانک مسکن در همان ابتدای جلسه اعلام آمادگی کرد که تمامی تسهیلات یک هزار واحد را در شهرستان‌های این استان پرداخت می‌کند و در حال حاضر هیچ مشکلی برای بازسازی واحدهای تخریب شده وجود ندارد.

    معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد:در بازسازی آوار برداری و نقشه برداری، نظارت بر ساخت وساز و صدور پروانه ساختمانی که معادل 10 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی است به صورت رایگان به عنوان کمک بلاعوض برای متقاضیان انجام می‌شود.

    مهدیان در پایان یادآور شد: تاپایان فصل کاری، کارِ بازسازی این واحد‌ها به اتمام می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی