مدیران خودروعصر اعتبار

۱۵۳۶ واحد مسکونی در زلزله اخیر مشهد خسارت دید

عصر ساختمان- معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در اخرین گزارش رسیده،‌ شمار واحدهای مسکونی خسارت دیده در زلزله اخیر خراسان رضوی را یک هزار و ۵۳۶ واحد اعلام کرد.

۱۵۳۶ واحد مسکونی در زلزله اخیر مشهد خسارت دید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، مرتضی اکبرپور  تاکید کرد: این خسارات برآورد اولیه ای است که تا این لحظه استخراج شده است و بررسی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.
    اکبرپور، شمار واحدهای مسکونی خسارت دیده در خراسان رضوی را به تفکیک در تربت جام 579 ،‌ مشهد 318، فریمان 247 و سرخس 392 واحد عنوان کرد.
    وی اظهار کرد:مسئولان بنیاد مسکن استان خراسان رضوی نیز همچنان در حال بررسی وضعیت واحدهای مسکونی تخریب شده وسایر شبکه های اقتصادی استان خراسان رضوی هستند که گزارش نهایی آن پس از تکمیل بررسی ها به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام خواهد شد.
    معاون سازمان مدیریت بحران کشوردر بخش دیگر گزارش خود یادآورشد: با وقوع زلزله 6 ریشتری در منطقه سفید سنگ مشهد 352 پس لرزه در این استان اتفاق رخ داد که 14 پس لرزه به بزرگی چهار ریشتر و یک پس لرزه با 4 / 5 ریشتر گزارش شد.
    وی آمار نهایی متوفیان این حادثه را یک بانوی70 ساله عنوان کرد و افزود: ‌این فرد در روستای دو قلعه براسک بر اثر آوار ، جان خود را از دست داده است.
    وی تعداد مصدومان حادثه زمین لرزه مشهد را نیز 40 تن عنوان کرد و گفت: از این تعداد، همگی به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها یک تن از مصدومان همچنان در بیمارستان بستری است.
    اکبرپور درباره خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی مشهد نیز اظهار کرد: خوشبختانه این زمین لرزه هیچ خسارتی به تاسیسات زیربنایی ازجمله آب، ‌برق، گاز و مخابرات در مشهد و مناطق تخت تاثیر وارد نکرده است.
    معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در زمان حاضر نیز مشکل قطعی برق در روستاهای آسیب دیده برطرف شده است.
    وی خاطرنشان کرد: تمام دانشگاه ها و مدارس استان خراسان رضوی و مشهد که از چهارشنبه تعطیل شده بود از امروز بازگشایی شده است.
    معاون سازمان مدیریت بحران کشور اظهارکرد:‌ با گذشت چهار روز از وقوع زلزله در منطقه سفید سنگ مشهد همچنان تیم های عملیاتی هلال احمر،اورژانس، شرکت نفت، آبفا(آب و فاضلاب)، بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده حضور دارند.
    معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره سایر اقدامات انجام گرفته برای حفظ ایمنی جان مردم هم اظهار کرد: همزمان با وقوع زلزله به مدت 48 ساعت در مشهد و مناطق تحت تاثیر حادثه آماده باش اعلام شد و یکهزار و 77 تن در یکهزار و 55 چادر امدادی اسکان داده شدند؛ ضمن اینکه در51 سوله سپاه نیز 80 هزار تن اقامت داده شدند.
    این مقام مسئول در سازمان مدیریت بحران ادامه داد::علاوه بر این، 417 هزار لیتر بنزین در جایگاه های سوخت و یکهزارو227 لیتر نفت سفید در استان مشهد و سایر مناطق ، ذخیره شد تا در صورت نیاز برای کمک به زلزله زدگان مورد استفاده قرار گیرد.
    وی تامین ماشین آلات مود نیاز امدادرسانی و نیز استقرار سرویس های بهداشتی سیار را در استان از دیگر اقدامات عنوان کرد.
    اکبرپور با تاکید بر اینکه وقوع زلزله قابل پیش بینی نیست، اعلام کرد: به لطف خدا نگرانی خاصی در منطقه حادثه دیده وجود ندارد.
    زلزله ای به بزرگی 6 ریشتر در ساعت 10 و 39دقیقه و 10ثانیه روز چهارشنبه (16 فروردین) در روستای کارغش سنگ سفید واقع در شهر فریمان استان خراسان رضوی به وقوع پیوست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار