مدیران خودروعصر اعتبار

بروز ۳۵ درصد آتش‌سوزی‌های گیلان در منازل مسکونی

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: اتصال در سیستم سیم‌کشی برق علت ۳۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در منازل مسکونی در سال گذشته بوده است.

بروز ۳۵ درصد آتش‌سوزی‌های گیلان در منازل مسکونی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، «بابک رمضانی» با بیان این‌که در گذشته آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات در مجموع 3912 مورد حریق، حادثه هم‌چنین خدمات ایمنی به شهروندان ارایه دادند، افزود: این آمار نشان‌دهنده 13 درصد افزایش نسبت به سال 94 است.

    اتصال در سیستم سیم‌کشی برق علت 35 درصد آتش‌سوزی‌ها بود

    مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت، فرسودگی ساختمان‌ها و سیم‌کشی برق منازل مسکونی را مورد اشاره قرار داد و افزود: وقتی ما در خانه لوازم خانگی جدید قرار می‌دهیم باید متناسب با آن‌ها سیم‌کشی ساختمان را نیز سامان ببخشیم در سال گذشته 35 درصد از آتش‌سوزی منازل مسکونی، 31 درصد حریق‌های تجاری به‌علت فرسودگی و اتصال در سیستم سیم‌کشی برق بوده که بسیاری از این اتصالات در پی بی‌توجهی شهروندان در زمینه بروز اتصالات کوچک و هشداردهنده است.

    تنها 17.5 درصد خانه‌های آتش گرفته بیمه آتش‌سوزی بوده‌اند

    رمضانی با اشاره به 473 مورد آتش‌سوزی منازل مسکونی در سال گذشته اظهار کرد: تنها 83 مورد از این خانه‌ها دارای بیمه آتش‌سوزی بودند که به تبع آن مالکانشان توانستند جبران خسارت کنند.

    وی با بیان این‌که متأسفانه  82.5 درصد مالکین خانه‌های آتش گرفته فاقد بیمه آتش‌سوزی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی و اماکن تجاری را همانند بیمه خودرو بسیار جدی بگیرند تا عاملی برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث احتمالی باشد.

    مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت در ادامه به دیگر مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی مانند حوادث در آسانسور، تصادفات خودرویی، سوانح غرق شدن در رودخانه، برق‌گرفتگی، خارج کردن حلقه انگشتری از دست، سقوط از ارتفاع، ریزش آوار و ... اشاره کرد و گفت: پس از آتش‌سوزی علفزارها و ضایعات به تعداد 708 مورد و منزل مسکونی با تعداد 473 مورد، حادثه آسانسور با 293 مورد، گیر کردن حلقه انگشتری و اعضای بدن 174 مورد و محبوس شدن در اماکن با 197 مورد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

    پیشگیری بهتر از درمان است

    وی آموزش نکات ایمنی و آتش‌نشانی در گروه‌های مختلف مردم و بازدید دوره‌ای از اماکن تجاری، درمانی و مجتمع‌های مسکونی را از دیگر اقدامات سازمان آتش‌نشان برشمرد و یادآور شد: آموزش و نهادینه کردن نکات و موارد ایمنی در اقشار مختلف مردم به‌خصوص کودکان تأثیر بسزایی در کاهش حوادث و پیشگیری از گسترش آن خواهد داشت که سازمان آتش‌نشانی به جدیت همانند سال‌های گذشته به این رسالت سازمانی می‌پردازد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو