مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز مرمت تنها قلعه خشتی باقی مانده از دوره قاجاریه در هرمزگان

عصر ساختمان- عملیات مرمت قلعه تاریخی مغویه بندرلنگه تنها قلعه خشتی سالم باقی مانده از دوره قاجاریه در هرمزگان آغاز شد.

آغاز مرمت تنها قلعه خشتی باقی مانده از دوره قاجاریه در هرمزگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: عملیات نجات و مرمت اضطراری بخش های فرسوده و آسیب دیده قلعه تاریخی مغویه از امروز، 19فروردین آغاز شد و به احتمال زیاد تا 31 تیر سال جاری ادامه می یابد .

    اشکان مختاری افزود: دیوارهای قسمت های جنوبی و غربی این قلعه تاریخی در سالیان متمادی آسیب دیده و علاوه برآن قلعه نیاز به مرمت دارد .

    وی ادامه داد: 100 میلیون تومان برای عملیات نجات قلعه مغویه بندرلنگه پیش بینی شده و برای مرمت کامل این قلعه به مبلغ 2میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

    معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: عمده مصالح به کار رفته در این بنا را خشت تشکیل می دهد که برای مرمت این قلعه آماده شده است .

    مختاری عنوان کرد: زمان پایان کار را به صورت قطعی نمی توان مشخص کرد و احتمال دارد زودتر یا دیرتر از زمان گفته شده عملیات نجات به پایان برسد.

    قلعه مغویه بندرلنگه، تنها قلعه خشتی سالم باقی مانده از دوره قاجاریه در هرمزگان بوده که در فاصله 25 کیلومتری بندرلنگه واقع شده و به شماره 2 هزار و 230 در تاریخ سه خرداد سال 1377 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی