مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح طرح توسعه شبستان‌های حرم امامین جوادین(ع) در عید فطر

عصر ساختمان- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از افتتاح طرح توسعه شبستان‌های حرم در عید فطر خبر داد.

افتتاح طرح توسعه شبستان‌های حرم امامین جوادین(ع) در عید فطر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح که با کمک‌های مردمی و همت متخصصان ایرانی در شبستان شرقی و غربی متصل به حرم در حال اجراست، وسعت کنونی این آستان مقدس 4 برابر افزایش می‌یابد.

    وی با اشاره به حضور چشمگیر زائران ایرانی در حرم امام موسی کاظم و امام جواد (ع) در ایام و مناسبت‌هایی مانند اربعین طی سال‌های اخیر افزود: به‌منظور رفاه حال زائران ساخت دو صحن بزرگ امام رضا (ع) با 60 هزار مترمربع زیربنا و صحن صاحب الزمان (عج) با 70 هزار مترمربع زیربنا در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

    پلارک با اشاره به وجود میراث ارزشمند هنر و معماری ایرانی و اسلامی در حرم امامین جوادین (ع) گفت: در جای جای این حرم مطهر، کاشی‌کاری‌های ارزشمندی مربوط به دوران صفویه و قاجار وجود دارد که هم‌اکنون به دست کارشناسان ایرانی در حال ترمیم و بازسازی است.

    رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حرم این دو امام همام بزرگترین صحن در اعتاب مقدسه است یادآور شد: سال گذشته با همت استادکاران ایرانی طرح مرمت و طلاکاری 3 گلدسته حرم بعد از 2 سال تلاش به اتمام رسید و در عید فطر گذشته رونمایی شد.

    وی با اشاره به طرح بازسازی مقرنس‌های مطلای ایوان حرم گفت: بازسازی و احیا مسجد تاریخی صفویه و الحاق آن به حرم مطهر ازجمله اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌منظور حفظ آثار تاریخی ایران اسلامی و نیز توسعه حرم بود که وسعت آن را دو برابر کرد.

    وی یادآور شد: پیش از این طرح مقاوم‌سازی، طلاکاری و تعویض خشت‌های دو گنبد حرم مطهر این دو امام همام هر یک به تعداد 10 هزار و 500 خشت طلا، ساخت صندوقچه‌های مضجع امامین جوادین (ع) و دوخت روپوش مضجع، ساخت چندین در مطلا، مینا کاری کتیبه‌های ضریح مطهر، طلاکاری و نوسازی و احیا ایوان باب المراد با همت خیرین، ناذران، هنرمندان و کارشناسان ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته بود.

    پلارک افزود: تعویض سنگ کف، بدنه و حجره‌های صحن حرم مطهر، مقاوم‌سازی، تعویض سنگ رواق‌های حرم مطهر، تعویض سنگ کف و بدنه ایوان جنوبی (باب القبله)، تعویض سنگ کف و بدنه ایوان غربی (باب القریش)، تعویض سنگ کف و بدنه و ایجاد محراب مسجدالرضا (ع) و بازسازی و مرمت دارالمفید مسجد الرضا (ع) از دیگر اقدامات صورت گرفته برای بازسازی حرم مطهر امامین جوادین (ع) بود.

    وی با تجلیل از حمایت‌های مادی و معنوی خیرین و نذرکنندگان از ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مردم دوستدار اهل بیت (ع) استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد بیشترین مشارکت را در بازسازی حرم امامین جوادین (ع) داشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو