مدیران خودروعصر اعتبار

درخواست جدید انبوه‌سازان برای افزایش قیمت مسکن مهر پردیس

عصر ساختمان- عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه استفاده از آورده متقاضیان برای آماده‌سازی زمین مسکن مهرساخت و ساز را با تاخیر مواجه کرد،گفت: انبوه‌سازان درخواست تجدیدنظر در قیمت مسکن مهر پردیس را دارند.

درخواست جدید انبوه‌سازان برای افزایش قیمت مسکن مهر پردیس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، ایرج رهبر در پاسخ به این سئوال که دلیل تاخیر در پیشرفت و سرعت ساخت مسکن مهر چیست،گفت: انبوه‌سازان در حال احداث 80 هزار واحد مسکن مهر در پردیس هستند و ساخت این واحدها به مرز 70 درصد رسیده است اما این اواخر به خصوص نیمه دوم سال 95 به دلیل اینکه پرداخت‌ها به کندی انجام شد،پیشرفت واحدها به سختی انجام می‌شد.

    وی افزود: قیمت ساخت مسکن مهر به 5 سال قبل باز می‌گردد و به هر حال اگر قصد داریم مسکن مهر در سال جاری نهایی و به اتمام برسد باید کارشناسی مجدد صورت گیرد و حال که سقف وام مسکن مهر به 40 میلیون تومان افزایش یافته است و به متقاضیان کمک کرده است درخواست ما این است که یک تجدیدنظر در قیمت مسکن مهر صورت گیرد.

    رهبر در پاسخ به این سوال که آیا افزایش 10 میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر توانسته تأثیری بر سرعت دادن به ساخت و ساز داشته باشد، گفت: قطعاً تأثیرگذار خواهد بود اما چون این مصوبه اواخر سال گذشته اجرایی شد هنوز به پروژه‌ها تزریق نشده است اما موضوع مهم است این است که این تسهیلات نیازمند مدیریت قوی است تا اجحافی به متقاضیان و سازندگان نشود.

    وی ادامه داد: با اجرا نشدن طرح تهاتر که از سوی انبوه‌سازان در سال‌های گذشته مطرح شد قطعاً هیچ اجحافی در حق متقاضیان نمی‌شد بنابراین باز هم تأکید می‌کنیم نباید آورده متقاضیان صرف آماده‌سازی زمین‌های 99‌ساله می‌شد.

    رهبر افزود: متأسفانه آورده متقاضیان به سمت آماده‌سازی زمین‌ها منحرف شده است، البته شرکت عمران اعلام می‌کند که در این خصوص مجوز داریم و مصوبه دولتی دارد اما چون زمین قرار است به متقاضیان فروخته شود نباید پول مردم بابت آماده‌سازی زمین صرف شود و همین مسائل بود که ساخت واحدهای مسکن مهر عقب ماند.

    بر اساس این گزارش جدول نهایی قیمت مسکن مهر پردیس سال گذشته اعلام شد و طی آن واحدهای مسکن مهر مشمول افزایش قیمت قابل توجه شدند. علاوه بر این با تلاش وزارت مسکن بانک مرکزی برای افزایش سقف وام مسکن مهر پردیس از 30 به 40 میلیون تومان متقاعد شد. با این شرایط مشخص نیست در حالی که امضای این اقدامات هنوز خشک نشده دلیل ساز جدید انبوه سازان برای افزایش قیمت جدید چیست؟

    علاوه بر این طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی جدول قیمت مسکن مهر نهایی بوده و مسکن مهر پردیس افزایش قیمت دیگری نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی