مدیران خودروعصر اعتبار

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

فقط ۴۰ درصد خانه‌های روستایی در برابر زلزله مقاوم هستند

عصر ساختمان- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این‌که ۴۰ درصد خانه‌های روستایی کشور در برابر وقوع زلزله مقاوم هستند از بدون متقاضی بودن ۸۴۰۰ واحد مسکن مهر خبر داد و گفت: بنیاد مسکن، پرونده مسکن مهر ۵۶۰ شهر کشور را مختومه کرد.

فقط ۴۰ درصد خانه‌های روستایی در برابر زلزله مقاوم هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم،  علیرضا تابش در نشست خبری اظهار کرد:‌ در بخش مسکن موضوعی که این روزها مورد توجه بوده،‌اهمیت صنعت ساختمان در کشور و اقتصاد ملی است. بخش مسکن که اهمیت ان در اصل 31 قانون اساسی آمده باید همواره مدنظر همگان قرار داشته باشد.

    وی با بیان این‌که بر اساس این اصل داشتن مسکن حق هر ایرانی است و دولت باید زمینه اجرای این اصل را فراهم کند، افزود: صنعت ساختمان محرک توسعه و اشتغال است، امسال مقام معظم رهبری اولویت را به تولید و اشتغال داده، مسکن می‌تواند در این زمینه نقش بسزایی ایفا کند.

    وی با یادآوری این‌که در بخش مسکن روستایی با فرض این‌که سالانه 200 هزار مسکن ساخته شود 100 هزار شغل مستقیم و 50 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود، تصریح کرد:‌ بر این اساس 10 تا 15 درصد فولاد تولید داخل و 10 تا 12 درصد سیمان تولید کشور در این ساخت و سازها استفاده می‌شود.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب یادآور شد: آمار کلی ساخت و ساز مسکن روستایی 1.5 میلوین واحد تمام شده در روستاهاست که بهسازی، نوسازی و تولید شده است. این واحدها با صرف تسهیلاتی معادل 13 هزار 900 میلیارد تومان ساخته شده است.

    تابش ادامه داد:‌با احتساب آمار بازسازی‌ها (340 هزار واحد) یک میلوین و 900 هزار مسکن روستایی ساخته و تکمیل شده است،‌ این رقم به این معناست که در مقاومت خانه‌های روستایی پیشرفت‌ چشمگیری داشته‌ایم. سال 84 حدود 7 درصد خانه‌های روستایی در برابر زلزله مقاوم بودند و امروز این رقم به حدود 40 درصد رسیده است.

    وی با بیان این‌که حدود 1.8 میلیارد دلار هزینه بازسازی زلزله بم بود، گفت: در بازسازی‌ها 20 هزار واحد ساخته شده و 50 هزار واحد بهسازی صورت گرفته است.

    وی در ادامه با اشاره به معکوس شدن مهاجرت روستاییان به دلیل اجرای طرح‌های هادی روستایی افزود:‌ سال گذشته تسهیلات مسکن روستایی با سقف 18 میلیون تومان برای کل روستاها و 20 میلیون تومان برای تغییرات در بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود.
    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به کمک بلاعوض 5 میلیون تومانی به افراد کم درآمد، گفت: سال گذشته 180 میلیارد تومان و سال 94 معادل 55 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت.

    تابش با بیان این‌که بنیاد مسکن به عنوان یک نیروی پیشرو در بهسازی و بازسازی مسکن روستایی عمل می‌کند، افزود:‌همکاری بانک ها در این زمینه به نسبت خوب بوده و امیدواریم این همکاری بهتر شود. هر چه بانک ها وام بیشتری بدهند ما بیشتر می‌توانیم به نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی اقدام کنیم.

    وی با بیان این‌که در صورت فراموش کردن بازسازی و بهسازی مسکن روستایی تا 20 درصد تولید فولاد کشور بلا استفاده می‌ماند ضمن آن که 150 هزار فرصت شغلی نیز از بین می‌رود، اظهار کرد:‌ در مسکن مهر شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر، مصمم هستیم این واحدها را تکمیل کنیم. 347 هزار مسکن مهر در تعهد ما بوده که 313 هزار واحد آن به پایان رسیده و برای باقیمانده نیز 12 هزار واحد مردم تسویه کرده و انصراف داده اند. از سوی دیگر 8400 واحد مسکن مهر بدون متقاضی هستند.

    وی با بیان این‌که حدود 13 هزار واحد باقیمانده دارای متقاضی بوده و پیشرفت فیزیکی 75 درصدی دارند، افزود: 85 درصد واحد مسکن مهر فروش اقساطی و پروژه‌های مسکن مهر در 560 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت کشور به اتمام رسیده است. 13 هزار واحد باقیمانده 280 شهر دیگر نیز تا پایان نیمه نخست امسال به اتمام می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی