مدیران خودروعصر اعتبار

ساختمان‌های آسیب‌پذیر در برابر زلزله

عصر ساختمان- معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم ایران حوادث را جدی نمی‌گیرند و حداقل‌های ایمنی در برابر حوادث را رعایت نمی‌کنند.

ساختمان‌های آسیب‌پذیر در برابر زلزله
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پس از وقوع یک حادثه مردم بدون بررسی دلایل و مولفه‌های ایمنی، فقط درباره حادثه صحبت می‌کنند لذا باید انگاره‌ای که در ذهن مردم درخصوص ایمنی در برابر زلزله، آتش‌سوزی و رانندگی وجود دارد، تغییر کند. او بیان کرد: برای نمونه در گزارشی که از حادثه پلاسکو به‌دست آمد، به وضوح گفته شده است که 64 درصد از خانه‌های مردم ایران فاقد هرگونه وسیله اطفای حریق است.

    او تاکید کرد: در مرحله نخست باید آگاهی مردم نسبت به ایمنی در برابر حوادث تقویت شود تا در زمان وقوع آن مردم همیاران اصلی در کاهش آسیب ناشی از حوادث باشند. معاون وزیر راه و شهرسازی درباره زلزله اخیر در خراسان رضوی گفت: هیات اعزامی از این وزارت بازدید جامعی از روستاهایی که در زلزله اخیر آسیب دیده بودند، داشت و برآورد اولیه از میزان خسارت زلزله به واحدهای مسکونی انجام شد. او اظهار کرد: در این زلزله خانه‌هایی که منطبق بر اصول ساختمانی ساخته نشده بودند، بیشترین آسیب را متحمل شدند و ساختمان‌هایی که حداقل‌های اصول مهندسی را رعایت کرده بودند از آسیب زلزله مصون ماندند. معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مجری بازسازی در روستاهای زلزله‌زده، بنیاد مسکن است و از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌های فنی دستگاه‌های اجرایی و همیاری مردم خانه‌های ایمن‌تری ساخته می‌شود. مظاهریان دو گروه از ساختمان‌ها را در شهرها آسیب پذیرترین نقاط در برابر زلزله دانست و گفت: گروه اول، ساختمان‌های واقع در بافت‌های فرسوده هستند که کوچک مقیاس، ناپایدار و نفوذناپذیر بوده و گروه دوم ساختمان‌هایی واقع در مجاورت گسل‌ها هستند که برای هر دو گروه قانون‌گذار تکالیفی را مشخص کرده که باید آن را دنبال کرد. او ادامه داد: در مورد بافت‌های فرسوده هدف قانون این است که ساختمان‌ها در این بافت طبق مقررات ملی ساختمان نوسازی شوند و این مقررات متضمن رعایت حداقل‌هایی است که می‌تواند ایمنی، سلامت و بهداشت را برای افراد ساکن فراهم کند.معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای بازسازی بافت فرسوده نباید اجازه داد افراد غیرذی‌صلاح در کار بازسازی ساختمان مداخله کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو